کد خبر: 1071201
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به دوازدهم آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ و روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: مسئله قانون و قانون‌مداری مثل مسئله عدالت اجتماعی که ثمره و نتیجه قانون است از مباحث مهم جامعه است و تا عدالت اجتماعی محقق نشود افرادی خود را ملزم به رعایت آن نمی‌دانند و با تمرد از قانون هرج‌ومرج درست می‌کنند.

 آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در مرحله اول حکومت‌ها با روش‌هایی که هر جامعه‌ای دارد قوانین عادله را وضع می‌کنند و بعد با التزام و رعایت قانون و قانون‌مداری افراد جامعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود، اظهار داشت: عدالت اجتماعی یکی از اهداف رسالت انبیای عظام بوده است و این مطلب را در سیره همه پیامبران به‌ویژه سیره رسول مکرم اسلام می‌توانید دنبال کنید.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام در مورد کسانی که به حریم قانون تجاوز می‌کردند مطلقاً گذشت نداشتند، گفت: حضرت قانون را در مورد قانون‌شکنان با سرعت و بدون مسامحه و با رعایت عدل اجرا می‌کردند و در مورد نزدیکان خودشان سخت‌گیری‌شان بیشتر بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه قانون حافظ امنیت جامعه است و نمی‌شود به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود، یادآور شد: این مهم وقتی به نتیجه می‌رسد که حاکمان قبل از اجبار شهروندان به رعایت قوانین خودشان ملتزم باشند و به آن قانون عامل باشند تا بعد بتوانند دیگران را هم وادار به انجام کنند.

قانون مداری افراد جامه متأثر از قانون‌گرایی حکمرانان است

وی با تأکید بر اینکه قانون مداری افراد جامه متأثر از قانون‌گرایی حکمرانان است، خاطرنشان ساخت: نباید قانون مداری جامعه متوقف به قانون مداری حکومت و حکمرانان باشد اما عکس‌العملی است که به وجود می‌آید این حرکت این عکس‌العمل را خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه بعضی‌ها با این مسائل خیلی عادی برخورد می‌کنند درحالی‌که حساب‌وکتاب این مسائل خیلی سخت است، تصریح کرد: از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نقل است که در روز قیامت حاکمی را می‌آورند که هنگام اجرای حدود الهی یک تازیانه کمتر از حد معین‌شده زده است و در مقام بازخواست از او سؤال می‌کنند می‌گوید خدایا به خاطر رحمت بر بنده تو این کار را کردم می‌خواستم رحم کنم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: به او جواب داده می‌شود که آیا تو از من نسبت به بندگانم مهربان‌تری؟ من از روی رحمتم برای او ۸۰ ضربه قراردادم اگر رحمت نداشتم ۱۰۰ ضربه می‌زدم حالا تو از من رحیم‌تر شدی؟ سپس امر می‌کند که وی را به آتش بیفکنند شخص دیگری را می‌آورند که یک تازیانه زیادتر زده است و در مقام بازخواست می‌گوید خدایا به خاطر این، این کار را کردم که از معاصی تو بازدارم یکی بیشتر زدم که دیگر دنبال این کارها نرود دستور داده می‌شود که وی را هم به آتش بی اندازند، قانون و دستور خداست و قانون باید اجرا شود درست به همان شکلی که وضع‌شده است.

وی ادامه داد: وقتی کسی در رأس کاری قرار گیرد ولو خودش درستکار باشد و اهل سوءاستفاده نباشد اما خواه‌ناخواه اطرافیان و وابستگانی دارد که ممکن است درصدد سوءاستفاده از مقام و موقعیت او بربیایند و برخلاف مصالح عمومی انتظاراتی داشته باشند که تن دادن به آن‌ها به‌منزله زیر پا گذاشتن احکام و قوانین و حدود الهی و منافع عمومی است اینجا باید محکم ایستاد و اجازه نداد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار