کد خبر: 1071173
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: ایران دارای ظرفیت احداث ۶۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: ایران دارای ظرفیت احداث ۶۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی است.
جعفر محمدنژاد افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، بر اساس میزان تابش خوب خورشیدی در ایران، بیش از ۶۰ هزار مگاوات امکان احداث نیروگاه خورشیدی داریم و به لحاظ پتانسیل بادی نیز بیش از ۴۰ هزار مگاوات امکان تولید برق در کشور وجود دارد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: کمی بیش از ۹۱۰ مگاوات از برق کشور از سوی نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.
محمدنژاد با بیان اینکه ۲۵۰ مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بخش خصوصی در حال احداث است، افزود: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بخش خصوصی از قبل شروع شده و تقریباً ۲۵۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا شروع پیک تابستان آینده به بهره‌برداری برسند.
وی افزود:‌۲۵۰ مگاوات دیگر نیز بر اساس تعاملاتی که به تازگی با برخی از سرمایه‌گذاران انجام شده، با مدل مالی متفاوت احداث خواهد شد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: خوشبختانه در پی فراخوان برای ۱۰ هزار مگاوات، بیش از ۸۵ هزار مگاوات اعلام آمادگی دریافت کرده‌ایم که در حال جمع‌بندی آن‌ها هستیم.
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز اوایل آذر با اشاره به ظرفیت جدید نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدید‌پذیر به توان تولید برق کشور افزوده خواهد شد.
محرابیان احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدید‌پذیر را یکی از برنامه‌های خود، هنگام معرفی به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم برشمرده‌بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار