کد خبر: 1071057
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر انجام شد:
بازارچه تولیدات خانگی تحت عنوان "مهربانوی اسلامشهری" به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر در مجموعه فرهنگی گردشگری عمارت مجد برپا شد.
بهاره عشقی صابر

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند چرا که  مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های جدید بر اساس خلاقیت، استعدادها و کارآفرینی جوانان است.
کسب و کارهای خانگی  ضمن تحول در معیشت خانوارها می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی تاثیرگذار بوده و در زمینه توسعه اجتماعی نیز سبب  تغییرات قابل توجهی شود.
در همین راستا نخستین بازارچه تولیدات مشاغل خانگی در راستای حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی بانوان در شهرستان اسلامشهر راه اندازی شد.
فاطمه محمدی مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر در حاشیه برپایی این بازارچه اظهار داشت: افتتاح بازارچه مشاغل خانگی و هنرهای دستی بانوان اسلامشهر در زمینه صنایع دستی، مواد غذایی فاسد نشدنی و پوشاک، در مجموعه تفریحی گردشگری عمارت مجد این شهرستان برپا شد.    
محمدی، هدف از برپایی این بازارچه را حمایت از تولیدات داخلی، برای توانمندسازی بانوان کارآفرین وحمایت از مشاغل خانگی ودست سازهای بانوان هنرمند دانست.
وی بیان کرد: برپایی این بازارچه به شناسایی ظرفیت‌های کسب و کارهای خانگی در بین بانوان و تشویق آنها برای حضور فعال در فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند. 
مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر با اشاره به استقبال شهروندان در روز نخست بازارچه افزود: در بازارچه مهربانوی اسلامشهری قریب به ۳۰ غرفه با استقبال خیریه های زنان سرپرست خانوار و تعاونی‌های زنان و بانوان کارآفرین شهرستان اسلامشهر فعالیت خود را رسماً از امروز آغاز کرد.
محمدی با تاکید بر رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این بازارچه گفت: در این بازارچه تمام تولیدات خانگی بانوان به غیر از مواد غذایی فاسد شدنی به معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۶ برای خرید محصولات ارگانیک و صنایع دستی و تولیدات خانگی به این بازارچه مراجعه کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این بازارچه با همکاری شهرداری اسلامشهر و مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری عمارت مجد برپاشده و تاپایان سال دایر خواهدبود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر