کد خبر: 1070998
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
تولید مجموعه مستندی در رابطه با نفوذ انگلستان در ایران و مواجهه علما

مجموعه مستند «کار، کار انگلیسی‌هاست» تولید مؤسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی به ماجرای نفوذ انگلستان در ایران و مقابله متفاوت علما با این جریان، از نهضت تنباکو تا انقلاب اسلامی می‌پردازد.
به گزارش «جوان» هر قسمت از مجموعه مستند ۱۶ قسمتی «کار، کار انگلیسی‌هاست» به یکی از وقایع تاریخی اشاره دارد. «لطیفه‌سادات مرتضوی» نویسنده فیلمنامه و یکی از پژوهشگران این مجموعه درباره چرایی انتخاب چنین سوژه‌ای گفت: وجود روحانیت و اینکه چه نقشی در رهبری مردم به عهده گرفتند، موضوع مناسبی برای طرح ایده، انجام پژوهش و نگارش فیلمنامه بود و این مجموعه بر اساس اسناد و مدارک به این نتیجه می‌رسد که نهضت تنباکو، فرآیند وقوع بیداری اسلامی در ایران بوده است.
وی درباره رویکرد محتوایی «کار، کار انگلیسی‌هاست»، گفت: این مجموعه مستند در ۱۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و بر اساس اسناد تاریخی مروری پژوهشی به مقطع حساسی از تاریخ کشورمان دارد و به نقش علما در این دوره می‌پردازد تا با بررسی این دوران به تأثیر نفوذ انگلیس در میان برخی از خواص توجه شود. ما برای هر قسمت از کتاب حدود هفت‌هشت منبع قید کردیم، البته این منابع در برخی قسمت‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار