کد خبر: 1070565
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر باقری با تیمی ۳۰ نفره برای از سرگیری مذاکرات برجام
علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه، برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام با ۱+۴ با همراهی تیمی با بیش از ۳۰ نفر کارشناس در حوزه‌های مختلف مرتبط با مذاکرات به وین رفت. حضور این تیم کارشناسی در مذاکرات برای کاربران شبکه‌های اجتماعی محل توجه بوده و آن را دست برتر تیم ایرانی در دوره جدید مذاکرات می‌دانند

سرویس جوان آنلاین: علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه، برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام با ۱+۴ با همراهی تیمی با بیش از ۳۰ نفر کارشناس در حوزه‌های مختلف مرتبط با مذاکرات به وین رفت. حضور این تیم کارشناسی در مذاکرات برای کاربران شبکه‌های اجتماعی محل توجه بوده و آن را دست برتر تیم ایرانی در دوره جدید مذاکرات می‌دانند. کاربران معتقدند حضور این تیم کارشناسی باعث خواهد شد تا توافقی خوب به نفع مردم ایران رقم بخورد و از اشتباهات تیم گذشته مذاکره‌کننده کاسته شود. توئیتری‌ها به دور جدید توافقات خوشبین بوده و از نشانه‌های دست برتر ایرانی در برابر ۱+۴ نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص مرور شده است.

فائزه اکبرشاهی:
برجام و افزایش تحریم‌ها دستپخت دولت قبل است که اقدام دولتمردان بعدی رو هم چه در ادامه و چه در عدم ادامه مذاکرات با چالش مواجه ساخت، ولی در تلاش برای رفع تحریم‌ها افزایش حضور متخصصان حقوقی، بانکی و... در تیم مذاکرات طبیعتاً موثرتر از حضور غیرمتخصصان و خویشاوندان است!
سارا هوشمندی:
باریکلا تیم مذاکره‌کننده ایرانی! یک هیئت متشکل از کارشناسان مختلف راهی وین شدند و این یعنی ایران داره از تمام پتانسیل‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب به نفع مردم نه به نفع قلدران بین‌المللی استفاده میکنه. البته اهالی «خسارت محض» رو خوش نیامده...
معصومه پورصادقی:
طبق شنیده‌ها، هیئت مذاکره‌کننده ایران در این دوره با سطح متفاوت و ممتازی اعزام شده که حاکی از یک ابتکار برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه‌ترین زمان است. معاون ارزی بانک مرکزی، معاون اقتصادی وزارت خارجه، معاون بین‌الملل وزارت اقتصاد، معاون حقوقی واخ در این مذاکرات حضور دارند.
حسن عابدینی:
مذاکره به بازی شطرنج یا بافتن فرش تشبیه می‌شود که با صبر و آینده نگری توأمان است. ایرانیان در هر دو مجرب و سرآمدند مگر زمانی که بازیگران به سبب مرعوب شدن دچار خطای محاسباتی شوند. #لغو_تحریم #راستی_آزمایی
محمدامین رستم‌پور:
کارشناس حقوقی و بانکی ببری بهتره تا اینکه دیپلماسی بالکنی راه بندازی ولی «تعلیق تحریم‌ها» رو «لغو تحریم‌ها» ببینی و «تقریباً هیچ» هم عایدت نشه. #وین
رضا وثوقی:
آقای باقری‌کنی با هیئتی ٣٠ نفره به وین رفته است، اسامی برخی اعضای هیئت نشان می‌دهد به توافق خوشبین هستند، اما شاه کلید را در تهران جا گذاشتند! هیچ توافقی بدون فروش نفت ایران یک دلار هم نمی‌ارزد. من در هیئت فرد خبره‌ای از نفت ندیدم اگر هست اعلام کنید لطفاً.
مسعود براتی:
انتخاب ۸ آذر برای مذاکرات جدید نه تنها از منظر نشست شورای حکام آژانس هوشمندانه بود بلکه از نظر همزمانی با سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس سران اکو نیز هوشمندانه بود و نشان دهنده نگاه و اولویت دولت سیزدهم در سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی است.
عبدالرحیم انصاری:
کفگیر تحریم ته دیگ خورده؛ ایران در برجام دست برتر دارد؛ امکان جنگ با جمهوری اسلامی نیست؛ امریکا تحت فشار مقاومت برای خروج از منطقه است؛ سعودی و امارات از بی‌عرضگی امریکا به ارتباط با ایران فکر می‌کنند؛ اسرائیل در گوشه رینگ و دشمن تنها راه باقیمانده را بحران‌آفرینی در ایران یافته است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار