کد خبر: 1070504
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت طرح شهید سلیمانی را در پیشگیری و کنترل کرونا بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: این طرح دستاورد‌های خوبی در مهار بار بیماری داشته و باید ادامه پیدا کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی از پوشش واکسیناسیون و کاهش مراجعات مراکز تجمیعی واکسیناسیون باید لکه گیری واکسیناسیون به صورت محله به محله و خانه به خانه برای اقشار آسیب پذیر ادامه یابد تا به پوشش حداکثری از افراد واکسینه شده دست یابیم.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: رهگیری افراد در معرض تماس با مبتلایان در شرایط کنونی بسیار مهم است و بیماریابی نقش مؤثری را در پیشگیری از شکل گیری موج ششم دارد.

وی افزود: همچنین سایر راهبرد‌های طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر مراقبت در منزل مبتلایان، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و آموزش جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رضایی با اشاره به ضرورت ادامه قرنطینه معکوس خاص گروه‌های آسیب پذیر همچون بیماران قلبی، ریوی، فشار خون بالا و دیابت گفت: باید شرایطی فراهم شود که با رفع نیاز‌های این بیماران، این افراد کمتر بیرون از منزل بیایند تا مبتلا نشوند.

رضایی افزود: پس از اینکه بخش قابل توجهی از مردم واکسن دریافت کردند باید استمرار واکسیناسیون کووید را در قالب واحد‌های ارائه خدمات شبکه پیگیری کنیم تا هم دسترسی به واکسیناسیون بیشتر گردد و هم فرصت پرداختن به خدمات غیرکووید فراهم آید.

رئیس مرکز شبکه بیان داشت: با توجه به پوشش قابل توجه واکسیناسیون و کاهش چشمگیر مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توان در برخی تصمیمات گذشته همچون افزایش نیرو‌ها و شیفت‌ها، شیفت‌های شبانه، مراکز تجمیعی تجدید نظر کرد؛ که تصمیمات در این خصوص متعاقباً ابلاغ خواهد شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار