کد خبر: 1070314
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پیش‌بینی کارشناسان از وضعیت بحرانی بارسا در لیگ قهرمانان
شیوا نوروزی

تداوم ناکامی‌های بارسلونا در لیگ قهرمانان چالش بزرگی برای ژاوی هرناندز به وجود آورده است. با اینکه انتظار می‌رفت آبی‌و‌اناری‌ها بعد از پیروزی در دربی کاتالونیا در نیوکمپ، بنفیکا را شکست دهند و خیال‌شان را از بابت صعود راحت کنند، اما تساوی بدون گل دوباره آژیر قرمز را برای بلوگرانا به صدا درآورده است. تیم ژاوی برای حضور در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باید در آخرین بازی مرحله گروهی در آلیانس آره‌نا معجزه کند و بایرن را شکست دهد که در غیر این صورت نتیجه دیدار بنفیکا – دیناموکیف تعیین‌کننده دومین تیم صعود‌کننده خواهد بود. کارشناسان ESPN، وضعیت کاتالان‌ها را برای بقا در لیگ قهرمانان و جلوگیری از یک افتضاح فوتبالی بررسی کرده‌اند:
خولیان لارنس: صعود به جمع ۱۶ تیم برتر اروپا هم برای ژاوی مهم است و هم برای بارسلونا. از نظر اقتصادی هم رسیدن به یک‌هشتم نهایی برای بارسا حیاتی است. وضعیت این تیم وخیم شده و فقط یک فرصت دیگر برای‌شان باقی مانده است. اگر ژاوی بتواند آبی‌و‌اناری‌ها را از خطر حذف نجات دهد دیگر همه چیز حل است، چراکه در شرایط فعلی مهم رسیدن به مرحله حذفی است و این می‌تواند فشار و استرس تیم را کاهش دهد، در صورتی که صعود به لیگ اروپا برای بارسا یک شکست تلقی می‌شود.
سم ماردسن: بدون شک برای تیمی مثل بارسلونا صعود به یک‌هشتم نهایی یک ضرورت است، حتی اگر در نخستین بازی دور حذفی شکست بخورد. درست مثل فصل پیش که نتیجه را به پاریسی‌ها واگذار کردند و حذف شدند. لیگ قهرمانان پرستیژ خاص خود را دارد و با هیچ رقابتی قابل مقایسه نیست، ضمن اینکه درآمد هنگفتی نصیب تیم‌های صعود‌کننده می‌شود. ۱۶ تیم حاضر در یک‌هشتم نهایی هر یک نزدیک به ۱۰ میلیون یورو پاداش می‌گیرند و این پاداش در صورت رسیدن به مراحل پایانی بیشتر و بیشتر می‌شود. تیم ژاوی با دو مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند؛ بحران ضعف گلزنی و مصدومیت. آن‌ها در پنج بازی اروپایی خود فقط دو گل زده‌اند! این یک بحران واقعی است و ژاوی با مصدومیت آنسو فاتی عملاً دستش در پوست گردو مانده و این در حالی است که هیچ کس نتوانسته جای خالی مسی را پر کند.
مارک اوگدن: به عقیده من این تیم دیگر شانسی برای لیگ قهرمانان ندارد و به نوعی محکوم به بازی در لیگ اروپاست. با توجه به وضعیت گروه، بنفیکا شانس زیادی برای شکست دیناموکیف دارد که در این صورت بارسا راهی جز تحمیل شکست به بایرن نخواهد داشت که این اتفاق چیزی شبیه به معجزه می‌ماند. در هر صورت کاتالان‌ها باید همه تمرکز و قدرت‌شان را برای غلبه بر بایرن به کار بگیرند، چراکه بازی در لیگ اروپا برای تیمی، چون بارسا یعنی تبعید به منطقه «گرگ و میش». حضور در لیگ اروپا چیزی جز تحقیر بارسلونا نخواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار