کد خبر: 1070308
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
با توسعه سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در استان
بر اساس داده های مرکز مدیریت راه‌های کشور، راه‌های استان مرکزی در پنجمین رده سیستم‌های هوشمند جاده ای کشور قرار دارد.

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی این اداره کل از توسعه زیرساخت‌های سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در استان مرکزی خبر داد و افزود: حاصل تلاش‌ها برای ارتقای سیستم‌های هوشمند کنترل، پایش و ثبت تخلفات رانندگی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، قرار گرفتن در رتبه پنجم کشوری از لحاظ سیستمهای هوشمند جاده‌ای است.

بهره‌برداری از سه سامانه دوربین‌های نظارتی در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان از جمله اقداماتی است که به گفته معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای ارتقای سیستم‌های هوشمند جاده‌ای بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: با افزوده شدن سه سامانه دوربین‌های نظارتی در آزادراه جدید الاحداث غدیر، محور اراک-خنداب و سه راهی تفرش در محور فرمهین-تفرش، اکنون جاده‌های استان مرکزی مجهز به ۲۷ دوربین نظارتی است که بیشترین کاربرد آن، پایش برخط وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها توسط اتاق مانیتورینگ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اهمیت و نقش کریدوری راه‌های شریانی استان در مرکز کشور، به افزایش تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز در شبکه راه‌های استان اشاره کرد.

وی اظهارداشت: راه‌های استان مرکزی مجهز به ۷۲ سامانه ثبت تخلف سرعت غیرمجاز است که با توجه به اهمیت و اهداف پروژه مدیریت سرعت در دو محور آزاد راه ساوه-تهران و بزرگراه اراک-سلفچگان بزودی دوربین های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در این دو محور، به سیستم سنجش میانگین سرعت نیز مجهز خواهد شد تا میزان شدت و تعداد تصادفات به حداقل ممکن برسد.

ارتقای سیستم‌های کنترل هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی

محسنی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۵ درصد از ترافیک جاده‌های استان مرکزی را شامل می‌شود افزود: برای کنترل هوشمند ناوگان حمل و نقل کالا، راه‌های استان مرکزی مجهز به چهار سامانه توزین (wim) است که کاربرد آن شناسایی و معرفی ناوگان دارای اضافه تناژ به اولین پاسگاه پلیس راه جهت برخورد قانونی لازم است که هدف از این اقدام کاهش صدمات وارد بر جسم جاده در برابر اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل کالاست.

راه‌های استان مرکزی مجهز به ۶۸ سامانه ترددشمار آنلاین است که بر اساس تحلیل داده‌های آن، میانگین تردد روزانه ثبت شده در هر شبانه روز در سال جاری برابر با ۶۰۰ هزار است که ۲۴ درصد آن مربوط به ناوگان حمل و نقل کالا و یک درصد از آن شامل تردد اتوبوس های حمل و نقل مسافر است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان هدف از توسعه زیرساخت‌ سیستم‌های هوشمند کنترل و نظارت بر راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای را کاهش سوانح ترافیکی در راه‌های برون شهری برشمرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ناپایداری جوی در محورهای کوهستانی و احتمال یخزدگی و لغزندگی راهها، حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از آخرین وضعیت جوی مسیر مورد نظر آگاهی لازم را کسب نمایید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر