کد خبر: 1070278
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعدام آرمان عبدالعالی و حواشی آن
حکم قصاص آرمان عبدالعالی که زیر سن قانونی، دوست دختر خود را به قتل رسانده و جسد او را ناپدید کرده بود سرانجام در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور اجرا شد. در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری از سوی چهره‌های مختلف برای بخشش او انجام شده و قوه قضائیه نیز جلسات سازش بسیاری برگزار کرده بود، اما خانواده شکور بر قصاص قاتل دختر خود اصرار داشتند

سرویس جوان آنلاین: حکم قصاص آرمان عبدالعالی که زیر سن قانونی، دوست دختر خود را به قتل رسانده و جسد او را ناپدید کرده بود سرانجام در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور اجرا شد. در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری از سوی چهره‌های مختلف برای بخشش او انجام شده و قوه قضائیه نیز جلسات سازش بسیاری برگزار کرده بود، اما خانواده شکور بر قصاص قاتل دختر خود اصرار داشتند. پس از اجرای حکم اعدام برخی در شبکه‌های اجتماعی به خانواده شکور بابت تصمیم‌شان حمله کرده و کار آنان را غیراخلاقی دانستند، اما کاربران دیگری از حق قانونی آن‌ها دفاع کرده و از منتقدان خواستند تا خود را جای خانواده مقتول بگذارند که حتی جسدی از دختر خود ندیدند. کاربران نقد‌هایی نیز به نحوه ورود سلبریتی‌ها به موضوع و پوشش خبری در رسانه‌های بیگانه داشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران موافق و مخالف و توئیت‌هایی در خصوص حواشی این اتفاق مرور شده است.


سالار احمدی:
یک لحظه خودتون رو جای خانواده غزاله شکور بگذارید؛ وقتی حتی نمی‌دونید برای جسد بی‌جان دخترتون چه اتفاقی افتاده! بعد بیایید برای آرمان عبدالعالی مرثیه سرایی کنید.
بهروز عزیزی:
کاش کسانی که هفت سال به دنبال رضایت گرفتن از خانواده غزاله شکور بودند، از آرمان عبدالعالی هم می‌خواستند محل جنازه را نشان دهد. تصمیم به قصاص حق خانواده شکور بود، اگر می‌گذشتند لطف می‌کردند و لطف اجباری نیست.
سیده زهرا حسینی:
همونقدر که ناراحت شدن برای از دست رفتن جوانی آرمان عبدالعالی و قصاصش انسانیه، سرزنش کردن و تأسف خوردن برای خانواده غزاله که از حق خودشون استفاده کردن و درخواست قصاص داشتن، غیر انسانیه!
فاطمه مولایی:
اگر چه حق با خانواده غزاله شکور بود که قصاص بخواهند، اما پدر و مادر غزاله امشب هم با آرامش سر بر بالین نمی‌گذارند، فکر و خیال آن‌ها را راحت نمی‌گذارد! عکس دقایقی قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی گرفته شده، ۲۰ جلسه صلح و سازش و حضور خدام امام رضا هم نتوانست بخشش را جاری سازد.
احمد دستاران:
اعدام آرمان عبدالعالی مجازات قانونی جرم او بود، اما چه بسا اگر براندازان، ماجرای او را سیاسی نمی‌کردند و چه بسا اگر احساسات زده‌های داخلی با تحت فشار گذاشتن خانواده مقتول آن‌ها را سر لج نمی‌انداختند؛ می‌شد جان یک جوان اشتباه کرده را نجات داد.
زهرا عرب:
ضجه‌های پدر آرمان عبدالعالی رو که می‌شنویم، پای صحبت‌های پدر غزاله شکور که می‌نشینیم، فقط متوجه یک مسئله می‌شیم. بچه بزرگ‌کردن و تربیت صحیح سخت‌ترین کار دنیاست. شما‌هایی که بچه دارید، بیشتر مراقب روح و روانشون باشید. سیر کردن شکم بچه‌ها کافی نیست، بیشتر مراقب روابطشون باشید.
محمدصادق عبداللهی:
متأسفانه در اتفاقاتی مثل اعدام آرمان عبدالعالی از حوزه‌هایی که به دلیل شدت احساسی شدن فضا و حواشی سیاسی به آن کمتر ورود می‌شود، جنبه‌های روانکاوانه، تربیتی و بلکه جامعه‌شناختی وقوع جرم است که شاید مهم‌تر از اصل مطلب باشد و از تکرار داغ غزاله‌ها و آرمان‌ها جلوگیری کند.
کاربری با نام «مرجان»:
عکس‌های جدید آرمان عبدالعالی همه‌جا موجود است، اما بی‌بی‌سی موقع انتشار خبر قصاص تصویر ۱۸سالگی او را منتشر میکنه، اون هم توی لباس ورزشی درحالی‌که ریش و سبیلش درنیومده! چرا؟! چون دشمنان ایران جز رسانه ابزار قوی‌تری واسه مبارزه با جمهوری اسلامی ندارند. جنگ نرم را جدی بگیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار