کد خبر: 1070211
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به اقدام استرالیا علیه حزب الله لبنان، تأکید کردند که این تصمیم، به سود رژیم صهیونیستی و منافع استعمارگرانه آن در جهان است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه‌های مقاومت فلسطین، اقدام دولت استرالیا علیه جنبش حزب الله لبنان را محکوم کردند و گفتند که این اقدام، با فشار رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

خبرگزاری صفا به نقل از این گروه‌ها گزارش داد: «تروریستی خواندن حزب الله لبنان توسط استرالیا را نمی‌پذیریم و تأکید می‌کنیم که این تصمیم، به سود رژیم صهیونیستی و منافع استعمارگرانه آن در جهان است».

مقاومت فلسطین تأکید کردند: «سفر [بنی]گانتز جنایتکار به مغرب را که برای عادی‌سازی است، محکوم می‌کنیم؛ [سفری]که بیانگر میزان سقوط اخلاقی و ارزشی است که رژیم‌های عادی‌کننده و خائن به اراده ملت‌ها خود است».

این گروه‌ها همچنین از همه از نهاد‌ها و شخصیت‌هایی که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری رابطه با این رژیم مخالفت کردند، قدردانی کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پایان تأکید کردند که ملت‌ها آزاده‌ای که مخالفت خود را با معاهدات با رژیم صهیونیستی بیان کردند، در واقع بیانگر اراده واقعی ملت‌های آگاه و زنده خود بوده‌اند».

دولت «اسکات موریسون» بامداد چهارشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) اعلام کرد تمامیت گروه حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. «کارن اندروز»، وزیر کشور استرالیا با بیان اینکه حزب‌الله از «جهاد اسلامی فلسطین» و «گردان‌های عزالدین قسام» حمایت می‌کند، حزب‌الله را به آنچه «تهدید به حملات تروریستی» خوانده شده متهم کرده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش تلاش‌هایی را برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان آغاز کرده‌اند. در همین راستا، واشنگتن کشور‌های اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان به شمار می‌رود. اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار