کد خبر: 1070108
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
شب خاطره با شهدا با تجلیل از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به همت سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد.
به گزارش جوان آنلاین، مراسم شب خاطره با شهدا به مناسبت هفته بسیج به همت سازمان بسیج ورزشکاران سه شنبه شب برگزار شد.
در این مراسم همرزمان شهید سید حسن فقیهی از شهرستان جویبار، شهید اسماعیل اعلمی از شهر اردبیل، شهید عبدالرسول زرین از شهر اصفهان، شهید ابراهیم هادی، شهید مهدی رضایی مجد و شهید حسین قجه‌ای از تهران با دگر خاطره گویی نا م و یاد این شهیدان بزرگوار را گرامی داشتند.
خواهر شهید ابراهیم هادی در این مراسم با ذکر خاطراتی از برادر شهیدش گفت: ابراهیم هرکاری کرد برای خدا کرد. او یک مرتبه و ناگهانی شهید نشد او از همان سنین کم برنامه‌های متفاوتی برای خودش داشت و این ساختار را از کودکی چیده بود. زمانی که جوان سیزده ـ چهارده ساله شد، با بچه‌های محل هیئت‌های مذهبی تشکیل می‌داد، مردمی بود.

وی افزود: وظیفه ما ایستادگی، مقاومت و رساندن پیام شهداست تا پیگیر و رهرو آنچه با خون خود به ما آموختند، باشیم. دوست دارم جزو کسانی باشم که تا آخر راه با شهدا همقدم هستند و با راه اصلی که همان راه شهداست به سرمنزل مقصود برسیم. امروز می‌طلبد که خالصانه و برای خدا نیرو‌هایی تربیت کنیم تا بعد از آگاهی و تربیت به داد مردم برسند.
در این مراسم سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد وخاطره دلاورمردی‌ها و رشادت‌های بسیجیان اظهار کرد: جامعه ورزش ۵ هزار شهید تقدیم نظام کرده و ۱۳۵ شهید مدافع حرم اهل بیت هم ورزشکار بودند که یک اتفاق ارزشمند محسوب می‌شود که باید برخود ببالیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که باید امانتی را که از شهدا و جانبازان به ما رسیده، قدر بدانیم؛ تصریح کرد: دفاع مقدس هنوز تمام نشده و به شکل دیگر و در ساحت دیگر ادامه دارد.

سجادی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمی که به مناسبت شهدا برگزار می‌شود، اظهار کرد: اسلام بر پایه اخلاق استوار شده و در ورزش هم بیش از پیش به اخلاق نیاز داریم تا سیره پیامبر مهربانی و رحمت را جاری کنیم.
مهدی میر جلیلی رییس بسیج ورزشکاران نیز گفت: امشب یاد و خاطره شهدایی را بر زبان می‌آوریم که در مجامع ورزشی جهانی و کشوری مقام‌های قهرمانی داشتند و از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی گذشتند و ما وظیفه داریم که قهرمانان واقعی را که همانا شهدای اسلام هستند، به نسل جوان معرفی کنیم.
در پایان این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدا، جانبازان و همرزمان شهدا با اهدای لوح یادبود تجلیل کردند.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار