کد خبر: 1070024
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
عملیات موفق فلسطینی‌ها و تیراندازی در یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس، لرزه بر اندام مقامات تل‌آویو انداخته است، چنانکه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار به مقاومت فلسطین گفت: «نمی‌گذاریم حماس کرانه باختری را غزه کند.»

عملیات موفق فلسطینی‌ها و تیراندازی در یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس، لرزه بر اندام مقامات تل‌آویو انداخته است، چنانکه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار به مقاومت فلسطین گفت: «نمی‌گذاریم حماس کرانه باختری را غزه کند.» وزیر خارجه این رژیم هم از جامعه جهانی خواسته فشار‌ها را به جنبش حماس در سراسر جهان تشدید کنند. رژیم صهیونیستی که تا همین چند سال پیش به‌دنبال پیاده کردن الگوی کرانه باختری در نوار غزه بود، حال این روز‌ها با مشاهده تحرکات گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، نگران شکل‌گیری مقاومت جدید در بیخ گوش شهرک‌های صهیونیستی است و صهیونیست‌ها به شدت از احتمال شکل‌گیری انتفاضه سوم ترسیده‌اند.
به گزارش «جوان»، شوک عملیات استشهادی یک عضو مقاومت فلسطین در «باب السلسله»، از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس باعث شده مقامات تل‌آویو همچنان در بهت و حیرت به سر ببرند. روز سه‌شنبه، «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی پس از عملیات استشهادی قدس مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی حماس درصدد شعله‌ور کردن اوضاع در داخل اراضی اشغالی و به ویژه یهودا و سامره (کرانه باختری) است. به گزارش شبکه المیادین، گانتس گفت‌: «به حماس اجازه نمی‌دهیم یهودا و سامره را به غزه تبدیل کند.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تأکید کرد: همچنین اجازه نخواهیم داد که حماس جای پایی برای خود در قدس شرقی باز کند. روز یک شنبه فادی ابوشیخیدم از ساکنان اردوگاه «شعفاط» در قدس و یکی از آموزگاران مدرسه الراشدیه، که به اعلام جنبش حماس از رهبران این جنبش در قدس به شمار می‌رفت، در حالی که برای لو نرفتن لباس ویژه یهودیان حریدی را پوشیده و سلاح «کارلو» در دست داشت، در نزدیکی باب‌السلسله، موفق به انجام یک عملیات استشهادی شد که طی آن یک شهرک‌نشین صهیونیستی به هلاکت رسید و چهار شهرک‌نشین و نیروی نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. جنبش حماس فادی ابوشیخیدم را از رهبران خود در قدس اشغالی معرفی کرد و در واکنش به این عملیات گفت که این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی به جنایات رو به افزایش در قدس اشغالی انجام شده است. ترس صهیونیست‌ها از افزایش عملیات شهادت‌طلبانه تا حدی است که مقامات این رژیم در خارج از فلسطین اشغالی نیز برای تشدید فشار علیه حماس فعال شده‌اند و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیروز در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «اتخاذ اقدامات علیه جنبش حماس تنها وظیفه اسرائیل نیست بلکه وظیفه تمام جامعه جهانی است.» وی در ادامه افزود: کشور‌های جهان باید مانند انگلیس رفتار کنند و مانع فعالیت جنبش حماس شوند. «یائیر لاپید» همچنین از ترکیه خواست تمام دفاتر فعال گروه حماس را در این کشور ببندد و آنکارا نیز به حمایت از این گروه پایان دهد.
دستگیری اعضای حماس در کرانه باختری
سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در پی عملیات استشهادی اخیر در قدس، مدعی دستگیری اعضای هسته‌های فعال و عملیاتی حماس در کرانه باختری شد. شاباک مدعی شد که این عملیات را با هماهنگی ارتش و نیرو‌های پلیس اشغالگر انجام داده است. این ادعای شاباک همزمان با سفر روز دو شنبه «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به انگلیس برای تروریست اعلام کردن جنبش حماس از سوی لندن و تنها یک روز پس از عملیات استشهادی موفق «فادی ابوشیخیدم» در «باب‌السلسله» طرح شد. بر اساس ادعای شاباک، ۵۰ عضو حماس در کرانه باختری دستگیر شده‌اند و اموال، اسلحه و موادی که قرار بود برای ساخت کمربند انفجاری استفاده شود، توقیف شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت: نیرو‌های ارتش با همکاری سرویس‌های امنیتی مختلف در هفته‌های اخیر علیه هسته‌های وابسته به حماس در کرانه باختری فعال بودند. فشار‌ها بر حماس حتی تا بدان جا رسیده که صهیونیست‌ها به افراد خانواده و کودکان فلسطینی وابسته به اعضای حماس نیز رحم نمی‌کنند و شبکه‌های اجتماعی، تصویری از دختر «فادی ابو شیخیدم» عامل عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی منتشر کردند که بازداشت شده است. دختر ابوشیخیدم، کمتر از ۱۲ سال سن دارد و نظامیان صهیونیست، همسر عامل عملیات شهادت‌طلبانه قدس را نیز بازداشت کرده‌اند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم خبر داد که نیرو‌های امنیتی این رژیم، اعضای خانواده ابوشیخیدم از جمله پسر و برادرش را نیز بازداشت کرده‌اند.
وحشت صهیونیست‌ها از انتفاضه سوم
تل‌آویو اخیراً میزان هشدار‌های خود درباره احتمال انجام عملیات استشهادی در قدس و کرانه باختری اشغالی را افزایش داده و محافل عبری تأکید دارند که کرانه باختری و قدس اشغالی به یکی از عرصه‌های اصلی تهدید تبدیل شده است. المیادین به تازگی با اشاره به عملیات استشهادی اخیر در ورودی مسجدالاقصی اعلام کرده است که اشغالگران بیم آن دارند که این عملیات یک عمل سازماندهی شده و متناوب باشد. المیادین در بخش پایانی گزارش خود می‌آورد: اظهارات بنت اثبات می‌کند که هراس دشمن از موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌ها و رویداد‌هایی است که پس از این عملیات‌های شهادت‌طلبانه رخ می‌دهد، چراکه این اقدامات عده‌ای دیگر را به انجام عملیات‌های بیشتر ترغیب می‌کند. چنانچه مجموعه عملیات‌های مشابه رخ دهد، تمام میدان‌های کرانه باختری اشغالی، قدس و چه بسا اراضی اشغالی ۱۹۴۸ گزینه بعدی برای انجام عملیات خواهند بود. امری که زمینه را برای انتفاضه سوم مهیا می‌کند؛ انتفاضه‌ای که احتمال اجرایی شدن هر سناریویی در آن مطرح خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار