کد خبر: 1070019
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

‌بسیج فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها است. حضرت امام خمینی با ژرف‌اندیشی و نگاهی ملکوتی توانستند به یک شاهکار بزرگ که طلوع یک خورشید در سپهر انقلاب اسلامی یعنی بسیج مستضعفین است، دست بزنند.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدارحسین سلامی در همایش مسئولان حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، ضمن تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج و ظهور آن یک نشانه از اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است. امام خمینی با ژرف اندیشی و نگاهی ملکوتی توانست به یک شاهکار بزرگ یعنی طلوع یک خورشید در سپهر انقلاب اسلامی یعنی بسیج مستضعفین دست بزند. بعد‌ها که زمان گذشت و حجم فاصله‌ها روشن و شکوه ما در قله‌های انقلاب اسلامی مشخص شد، فهمیدیم این خلاقیت و ذکاوت ذهنی چه نهادی را روی زمین ایجاد کرد که فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها بوده است.
فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: بسیج تشکلی است که تفکر، روحیه انقلابی و اندیشه انقلابی، دینی و اسلامی و شاکله این نظام را در خود متبلور می‌سازد، تشکلی بدون بعد، نامتناهی و بی‌کرانه با خاصیت نهایت‌ناپذیری که هندسه فکری انقلاب در عرض و طول سیال این حقیقت عظیم می‌درخشد.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه میدان رشد بسیج سرزمین انقلاب است، ادامه داد: در این سرزمین است که این درخت رشد می‌کند و این یک واقعیت مسلم است که در این ۴۳ سال انقلاب این توفیق را داشته‌ایم تا نظاره‌گر تمام حوادث تلخ و شیرین و همه فراز و نشیب‌های سال‌های پر حماسه و حادثه بوده و آن را در میدان از نزدیک دیده باشیم.
ما از تاریخی تاریک بیرون آمدیم
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ما از تاریخی تاریک بیرون آمدیم، از تاریخی که سلطه استعمار بر این سرزمین انجماد اندیشه ایجاد کرده بود و در تیرگی جهل و ظلمت جهالت مدرن زندگی می‌کردند، به خصوص در دهه‌های آخر منتهی به انقلاب که اندیشه غرب به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مدل در کشور ما می‌شد و هویت ملی، اسلامی و دینی این ملت را غارت می‌کرد و اجازه تفکر پیرامون تفکر خود را نمی‌داد. سلامی در ادامه بیان کرد: در دوران طاغوت ایرانیان کارگزار چیزی بودند که غربی‌ها آن را به وجود آورده بودند و ما جزئی از نقشه سیاستگذاری غرب در جغرافیایی منفصل بودیم یعنی استقلال سیاسی نداشتیم و اگر کشوری تحت تأثیر کشوری دیگر خط مشی خود را مشخص کند، استقلال ندارد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام آمد تا مدل بسازد و اندیشه اسلامی را به یک الگو تبدیل کند و انقلاب اسلامی مدل مدیریت جامعه در دین بود و دیگر با این الگو مسلمانان کشور به دست دشمن نمی‌دهند، این انقلاب و جنگ برای ساخت یک مدل در قالب کشور اسلامی بود، این مدل پیش می‌رود و سرزمین‌های دیگر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و تکرار می‌شود.
انقلاب اسلامی ارتفاع سلطه امریکا را کوتاه کرد
وی یادآور شد: در این ۴۳ سال زمانی را نمی‌یابید که ما با دشمن از نظر فیزیکی یا ذهنی و روحی درگیر و در جنگ نباشیم، یکی از نظریه پردازان امریکایی می‌گفت انقلاب اسلامی یک روح برای جهان بی‌روح بود، قدرتی که توانست تمام اروپای غربی را تحت سیطره قرار دهد؛ قدرتی که اقتصاد جهان را در دست داشت، اما امروز با ارتفاعی کمتر سلطه‌دار است که این ارتفاع را انقلاب اسلامی کمتر کرده و امریکا اکنون فاصله قدرتش با ما کم شده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد: امریکا، شوروی و اروپا همه آمدند و هشت سال روی ما متمرکز شدند، اما ما در اوج نابرابری مقابل آن‌ها جنگیدیم، این سپاه آن روز بسیار کوچک‌تر و قلیل‌تر از امروز بود و امروز شما از سپاه یک چهره جهانی از قدرت می‌بینید، اما آن روز‌ها اول شکل‌گیری بودیم و باید می‌جنگیدیم.
سردار سلامی با بیان اینکه امروز بسیاری تاریخ این انقلاب را نمی‌دانند، خطاب به حاضران در همایش گفت: امروز شما عزیز هستید و از اسلامی سخن می‌گویید که یک قدرت جهانی است و در تحریم و صبر در عالم معتبر است؛ رهبر انقلاب بزرگ‌ترین سرمایه ما است که توانست ما را از دشمنان فاصله اندازد، پیش از این امریکایی‌ها از راه دور در این کشور سیاستگذاری می‌کردند و نفع می‌بردند، اما مدیریت رهبران ما این عادت و شیوه را برانداختند. وی تأکید کرد: بدانید که ما در آن شرایط بزرگ شدیم، رهبران ما تمرکز دشمن را از مراکز راهبردی دور و در سرزمین‌های دور و نزدیک قدرت‌سازی کردند، روحیه بسیجی را در جوانان سوریه، لبنان، عراق، یمن و افغانستان ایجاد کردند. سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز امریکا ۷۵۰ پایگاه در ۸۳ کشور دارد و امپراتوری‌ها هر زمان به وسعت زیادی رسیدند فرو پاشیدند.
آنچه ما در فضای تحریم ساختیم هرگز پیش از آن نساخته‌ایم
وی با بیان اینکه آنچه را که ما در فضای تحریم ساختیم هرگز پیش از آن نساخته‌ایم، ابراز کرد: هرچند کشورمان بزرگ است، اما شکوه کشور به عظمت و مساحت ذهنی است، کسانی که پهپاد و ماهواره به هوا می‌فرستند، پالایشگاه، نیروگاه، ژیروسکوپ دقیق، بالگرد، موشک بالستیک با دقت و هواپیما می‌سازند، آن‌ها شما هستید؛ با اعتماد به نفس جلو بروید، خیلی‌ها به دنبال این هستند که پادشاه ذلیل ایران را؛ آن‌ها را که در دنیا محترم نبودند و قرارداد‌های ننگین امضا کردند، تطهیر کنند.
فرمانده کل سپاه در ادامه خطاب به دانشجویان بسیجی تصریح کرد: تفکر بسیجی ما را سربلند کرده و باعث شده است ما از هیچ قدرتی نترسیم، تقابل جوانان ما را با امریکایی‌ها بار‌ها دیده‌اید، این کشور در دستان شماست و ما داریم با قدرت پیش می‌رویم، بایستید و ارزش‌های به‌وجود آمده را حفظ کنید، دشمنان ما دارو و غذا را هم به روی کودکان نازنین بسته‌اند تا مردم ما را فلج کنند، مواظب باشید در بازی روانی آن‌ها قرار نگیریم.
سختی‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم
سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه باید راه صحیح ارتباط با جوانان و مخصوصا دانشجویان را در پیش بگیریم تأکید کرد: دشمن می‌خواهد جهان را بگیرد، این جهان، جهان نزدیک شدن قاره‌ها به یکدیگر بدون تغییر فیزیکی جغرافیاست به طوری که تمام جوانان دارای سه خصوصیت باشند، اول عقاید مشترک امریکایی است، دوم سبک زندگی غربی و سوم داشتن اطلاعات یکسان، این شاکله درونی انسان قرن ۲۱ از دید امریکا است و باید با شناخت این سیاست از هویت خود دفاع کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد از حوادث ما رویداد بسازد و چشم دیدن ما را ندارد؛ هیچ نگران نباشید این کشور غنی است؛ ما در محاصره هستیم، اما وقتی می‌خواهیم لبنان را از فشار اقتصادی خارج کنیم و برای آن کشور سوخت می‌فرستیم، نمی‌توانند کشتی‌ها و نفتکش‌های ما را هدف قرار دهند و این به برکت سال‌ها مجاهدت و تلاش فرزندان این سرزمین و توسعه گفتمان الهام بخش انقلاب اسلامی است. وی در پایان تصریح کرد: ما سختی‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم و سختی‌های بعدی را هم پشت سر خواهیم گذاشت، این شما هستید که به مردم عزت می‌بخشید و چراغ خانه‌ها را روشن می‌کنید، اما درس بخوانید چرا که شما هیچ‌گاه متوقف به دوم شدن نیستید و همیشه باید اول باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار