کد خبر: 1069890
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

مدیر اجرایی مترو پروند گفت: با راه‌اندازی مترو پرند دولت می‌تواند بیش از هشت برابر یارانه سوخت معادل ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کند.
علیرضا کرد رستمی در خصوص روند اجرای پروژه مترو پرند با بیان اینکه شهر جدید پرند برای ظرفیت ۷۰۰ هزار نفر طراحی شده و در حال توسعه است، اظهار کرد: حدود ۳۵۰ هزار نفر در پرند ساکن هستند که ۴۰ هزار تردد به سمت تهران دارند. در واقع پرند برای افرادی که در تهران کار می‌کنند، نقش خوابگاهی دارد.
وی افزود: اگر ۲۰ هزار رفت و ۲۰ هزار تردد بازگشت در نظر بگیریم که تقریباً برای هر حرکت ۵۰ کیلومتر پیمایش لحاظ می‌شود و مصرف هر خودرو را ۸ لیتر در نظر بگیریم شامل ۱۶۰ هزار لیتر بنزین می‌شود. با در نظر گرفتن ۲۳۰ روز کاری رفت و آمد (به لحاظ روز‌های تعطیل) سالانه حدود ۳۷ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شود که اگر بهای پرداختی مردم را برای آن در نظر بگیریم ۱۱۰ میلیارد تومان می‌شود و دولت بیش از هشت برابر آن یعنی سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان را به صورت یارانه می‌پردازد. مدیر اجرایی مترو پرند تصریح کرد: از آنجایی که وضعیت شهر پرند ۷۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده قطعاً با افزایش جمعیت تردد مردم آن بیش از دو برابر خواهد شد؛ چراکه سفر‌های تحصیلی نیز با افزایش جمعیت بیشتر خواهد شد. این در حالی است که دولت می‌تواند با تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه عملاً پول سه سال صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از آن خود کند. این در حالی ا‌ست که تمام ارکان مدیریتی کشور به دنبال این هستند که مصرف ناهنجار سوخت را کاهش دهند و به ثمر رساندن این پروژه می‌تواند به تحقق بخشی از این هدف کمک کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردم راه‌اندازی متروی پرند می‌تواند در کاهش تصادفات، کاهش اتلاف وقت مردم و استهلاک خودرو‌های آن‌ها نیز اثرگذار باشد. امیدواریم بتوانیم با تأمین بودجه مورد نیاز این پروژه را برای سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار