کد خبر: 1069857
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
دو تیم فوتبال استقلال و سپاهان برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، باید به مصاف بنی‌یاس و شارجه امارات بروند.
قرعه‌کشی فصل آینده مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و طبق قرعه استقلال ایران باید در ورزشگاه آزادی به مصاف بنی‌یاس امارات برود و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان شارجه امارات باشد. البته این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که آبی‌های پایتخت بتوانند مجوز حرفه‌ای لازم برای شرکت در لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کنند.

مهمان تازه وارد آسیایی

تیم فوتبال بنی‌یاس برای اولین بار در تاریخ خود موفق شده به لیگ قهرمانان آسا صعود کند و حالا برای رسیدن به مرحله گروهی، کار سختی برابر استقلال ایران دارد. این تیم فصل گذشته با ۵۴ امتیاز و تنها ۳ اختلاف امتیاز نسبت به الجزیره، نایب قهرمان لیگ امارات شد و در این فصل با ۳ برد، ۳ تساوی و ۴ باخت در رده یازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ امارات قرار دارد. ژائو ویکتور و سیل سوزا برزیلی، ساشا ایوکویچ صرب، نیکولاس خیمنز و گاستون سوارس آرژانتینی از مهم‌ترین بازیکنان این باشگاه اماراتی هستند.

این تیم که ۴۰ سابقه رسمی دارد، سال ۲۰۱۸ با قهرمان در دسته یک امارات، به لیگ این کشور صعود کرد. نایب قهرمانی این تیم در فصل گذشته، بهترین عملکرد آن‌ها در ۴۰ سال سابقه این باشگاه بوده و یک بار هم توانستند در سال ۱۹۹۲ قهرمان جام حذفی این کشور شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باشگاه این است که وینفرد شفر پس از قطع همکاری با استقلال، روی نیمکت این تیم نشست و به تازگی نیز جای خود را به دنیل ایسایلای رومانیایی داد.

حریف نه چندان سرسخت سپاهان در پلی‌آف

شاگردان محرم نویدکیا نیز برای صعود به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به نظر نمی‌رسد کار سختی در پیش داشته باشند. شارجه امارات که این فصل با ۵ برد، یک مساوی و ۴ باخت در رده پنجم لیگ این کشور قرار دارد، فصل گذشته با ۴۸ امتیاز، چهارم شد و راهی پلی‌آف شد. کایو، برنارد و لوازینیوی برزیلی و شکوروف ازبک از جمله مهم‌ترین بازیکنان این تیم هستند و کاسمین اولاریوی رومانیایی هدایت این تیم را در این فصل برعهده گرفته است.

این تیم فصل گذشته موفق شد همراه تراکتور ایران از گروه خود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اما پس از تساوی یک بر یک برابر دیگر نماینده امارات یعنی الوحده، در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. این تیم در ۱۳ سال اخیر لیگ امارات، تنها یک بار موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده که این اتفاق در فصل ۱۹-۲۰۱۸ رقم خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار