کد خبر: 1069794
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
افراد مبتلا به میگرن، از سردردد‌های ضربان دار، حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع و استفراغ رنج می‌برند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیسن نت، محققان در نیویورک مطالعه موردی مردی با میگرن مزمن شدید را منتشر کردند که همه چیز را برای مهار آن امتحان کرده بودند و سپس به رژیم غذایی گیاهی روی آوردند. طبق گزارش محققان سردرد‌های این فرد به سرعت تسکین قابل توجهی یافت.

دکتر «دیوید دونایف»، متخصص در پزشکی تغذیه، نوشت: «این گزارش نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی کامل ممکن است یک درمان ایمن، مؤثر و دائمی برای معکوس کردن میگرن مزمن باشد.»

به گفته محققان، بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان به میگرن مبتلا هستند که به عنوان سردرد‌های ضربان دار یک طرفه در سر تعریف می‌شود که گاهی با علائم مختلف دیگر بین ۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

برخی از میگرن‌ها دوره‌ای هستند، به این معنی که کمتر از ۱۵ روز در ماه رخ می‌دهند. برخی دیگر مزمن هستند که به مدت ۱۵ روز یا بیشتر میگرن در ماه به همراه علائم میگرن در هشت روز در ماه روی می‌دهند.

برای اینکه درمان میگرن موفق در نظر گرفته شود، باید دفعات و طول حملات را به نصف کاهش دهد یا علائم را بهبود بخشد.

محققان در این مطالعه به مرد ۶۰ ساله‌ای که بیش از ۱۲ سال درگیر سردرد‌های میگرنی شدید بود توصیه کردند که از رژیم غذایی روزانه با غذا‌های کم التهاب (LIFE) پیروی کند.

رژیم غذایی LIFE یک رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد مغذی است. این رژیم از خوردن حداقل ۲۸ گرم سبزیجات پهن برگ سبز تیره به صورت خام یا پخته شده در روز، نوشیدن روزانه یک اسموتی سبز رنگ ۹۰۷ گرمی و محدود کردن مصرف غلات کامل، سبزیجات نشاسته‌ای، روغن‌ها و پروتئین حیوانی، به ویژه لبنیات و گوشت قرمز حمایت می‌کند.

پس از دو ماه پیروی از این رژیم غذایی، این مرد گفت که میگرن او به طور چشمگیری کاهش یافته است و تنها یک روز در ماه دچار میگرن می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار