کد خبر: 1069744
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
آزمایش‌های اولیه برای تست قارچ‌های دارویی و گیاهان چینی برای درمان بیماران کووید ۱۹ با علائم خفیف تا متوسط در حال انجام است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از وب مِد، دو مرحله اول کارآزمایی کنترل شده با دارونما در دانشگاه کالیفرنیا برای درمان بیماران کرونایی که در خانه با علائم خفیف تا متوسط قرنطینه شده بودند، آغاز شده است. کارآزمایی سوم در حال بررسی استفاده از قارچ‌های دارویی پس از تزریق واکسن‌های کووید ۱۹ است.

محققان همچنین چهارمین آزمایش را برای تست قارچ‌ها در برابر یک واکسن تقویت‌کننده کووید راه‌اندازی کرده‌اند. این واکسن به بررسی تأثیر در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند که واکنش واکسن را در آن‌ها کاهش می‌دهد، می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، دو گونه قارچ در حال آزمایش موسوم به ترکی تیل (دم بوقلمون) و آگاریکون، به عنوان مکمل‌های بدون نسخه در دسترس هستند.

برای هر کارآزمایی، محققان قصد دارند ۶۶ نفر را که با علائم خفیف تا متوسط کووید ۱۹ در خانه قرنطینه می‌شوند، بکار گیرند. شرکت کنندگان به طور تصادفی ترکیب قارچ، گیاهان دارویی چینی یا دارونما را به مدت ۲ هفته دریافت خواهند کرد.

به گفته محققان، گیرنده‌هایی روی سلول‌های انسان وجود دارد که اجزای خاصی از قارچ را به هم متصل می‌کند. بدین طریق قارچ‌ها می‌توانند رفتار سلول‌های ایمنی را تنظیم کنند، که می‌تواند علیه ویروس کرونا تأثیر بگذارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار