کد خبر: 1069743
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
فرمانده سپاه استان البرز مطرح کرد
فرمانده سپاه استان البرز گفت: با توجه به شبهه‌افکنی‌های دشمنان در فضای مجازی و درگیر کردن فکر و ذهن نوجوانان و جوانان، روایتگران باید توانایی پاسخگویی صحیح و به‌موقع به این شبهات را داشته باشند.

سردار علیرضا حیدرنیا در دیدار با اعضای سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه این استان که در دفتر فرماندهی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حفظ و نگهداری آثار به‌جامانده از دوران دفاع مقدس و شهدا اظهار داشت: این مسئولیت باید بر عهده کسی باشد که خود، از جنس دفاع مقدس بوده و جنگ را درک کرده باشد که در این راستا یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز بدین منظور انتخاب شد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان مطرح کرد: کنگره شهدا به‌عنوان گنجینه‌ای عظیم از اسناد و مدارک شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، باید به مکانی برای بازدید دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با وصایا و زندگی‌نامه‌های شهدا و انتشار آن‌ها در فضای مجازی تبدیل شود. وظیفه هر یک از ماست که هر آنچه در توان داریم را در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گیریم اما توجه داشته باشیم که در این مسیر تمام اقدامات نباید به پول گره زده شود.
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به هموارسازی عملیات‌های دوران دفاع مقدس با امداد و نصرت الهی و با بیان اینکه توانمندی ما به اندازه ظرفیت ما نیست بلکه به اندازه اراده ماست، عنوان کرد: به گفته سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، هیچ راه طولانی بدون برداشتن اولین قدم طی نمی‌شود و خداوند در طول مسیر راه‌های نصرت را نشان خواهد داد.
سردار حیدرنیا بر ایجاد یک جبهه فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) یکی از یگان‌های خط‌شکن و افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس بوده و فرماندهان دلاوری را در خود داشته است، اکنون نباید به‌سادگی از کنار رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های آن‌ها عبور کنیم. استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار استانی در تولید محتواهای مربوط به حوزه ایثار و شهادت از جمله تدوین کتاب، ساخت پویانمایی و تهیه فیلم‌های کوتاه و مستند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور بیان داشت: توانمندسازی راویان دفاع مقدس مهم‌ترین اقدامی است که باید صورت گیرد. با توجه به شبهه‌افکنی‌های دشمنان در فضای مجازی و درگیر کردن فکر و ذهن نوجوانان و جوانان، روایتگران باید توانایی پاسخگویی صحیح و به‌موقع به این شبهات را داشته باشند و به حدی در این زمینه توانمند و قادر باشند تا جوانان نیز به این ورطه روی آورده و خود، سفیران و روایتگران ما در اردوهای راهیان نور شوند.
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های متعدد فضای مجازی مطرح کرد: این فضا نباید مورد غفلت واقع شود که دشمن به‌راحتی بتواند در آن جولان دهد و ذهن جوانان ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای و دروغین کند. ظرفیت‌های روابط عمومی‌ها، هنرمندان، فرهنگیان، بسیج رسانه، خبرنگاران و سایر اقشار و نهادهای تأثیرگذار و انقلابی را در این زمینه نباید نادیده گرفت. با تولید محتواهای مناسب و انتشار آن‌ها در فضای مجازی می‌توانیم به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابیم و سرکوب‌گر فتنه‌های دشمنان باشیم.
سردار حیدرنیا اظهار داشت: برای تولید محتوا ابتدا باید نیازسنجی و سپس ذائقه سنجی صورت گیرد؛ نباید محتوایی تولید شود که با ذائقه مخاطبان سازگار نیست. به‌منظور دست‌یابی به اهداف مذکور لازم است جلساتی با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شود و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام اقدامات مشترک در این زمینه صورت گیرد.
فرمانده سپاه استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجینه بی‌انتهایی است که برای سال‌های متمادی می‌توانیم از آن بهره بگیریم، بنابراین گنجینه شهدای استان البرز نباید مغفول واقع شود. هنر واقعی آن است که وقایع دوران دفاع مقدس باید با زبانی جدید و هنرمندانه و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به نسل جوان و نوجوانی که هیچ درکی از دوران جنگ تحمیلی ندارند، انتقال داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار