کد خبر: 1069702
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

پرونده عامل قتل‌های سریالی سه عضو خانواده خرمدین با مرگ عامل جنایت در زندان بسته شد. متهم ۸۰‌ساله که از بیماری سرطان رنج می‌برد روز گذشته به دلیل ایست قلبی در زندان رجایی شهر فوت شد.
به گزارش جوان، ۲۶ اردیبهشت ماه امسال یکی از پرونده‌های جنجالی سال به جریان افتاد. آن روز به مأموران پلیس تهران خبر رسید که تکه‌های بدن یک مرد در سطل زباله‌ای در فاز سه شهرک اکباتان پیدا شده است. چند ساعت از پیدا شدن جسد مثله شده گذشته بود که هویت وی شناسایی شد. مقتول کارگردان ۴۷‌ساله سینما بود که بابک خرمدین نام داشت. تحقیقات اولیه تیم جنایی در این باره نشان داد که عاملان جنایت پدر و مادر او هستند که بازداشت شدند. اکبر و همسرش در جریان تحقیقات اعتراف کردند که علاوه بر قتل بابک دامادشان فرامرز و دخترشان آرزو را هم به این شیوه به قتل رسانده اند. اکبر در جریان تحقیقات گفت که ابتدا فرامرز را در سال‌۹۰ و هفت سال بعد دخترشان آرزو که همسر فرامرز بود به قتل رسانده‌اند. اکبر گفت در همه این اتفاق‌ها خودش مرتکب قتل شده و همسرش در انتقال اجساد مثله شده به او کمک کرده است. از آنجا که اکبرخرمدین ولی‌دم فرزندان خود محسوب می‌شد قصاص از وی ساقط بود و همین موضوع نگرانی‌های زیادی را در جامعه مطرح کرده بود. نگرانی از آزاد شدن متهم بعد از طی کردن دوران محکومیتش منجر به درخواست مصوب شدن قوانین سخت‌گیرانه شد. از سوی دیگر متهم نسبت به دامادش فرامرز که خواهرزاده‌اش هم بود ولی‌دم محسوب نمی‌شد. در حالی که طرح موضوعات جریان داشت خواهر و برادر فرامرز هم به دادسرای امور جنایی رفتند و از قصاص دایی خود اعلام گذشت کردند. اعلام گذشت آنها، اما پایان ماجرا نبود.
پدر فرامرز چند سال قبل فوت شده بود، اما مادرش می‌توانست در مقام ولی‌دم برای اکبر درخواست خود را مطرح کند. مادر فرامرز هم شرایط جسمانی دشواری مواجه بود و به شدت بیمار بود. بررسی‌ها در این باره نشان می‌داد که شرایط جسمی و روحی او به گونه‌ای بود که قادر نبود درخواست خود مبنی بر بخشش یا قصاص را مطرح کند به همین دلیل وی به دستور بازپرس به پزشکی قانونی معرفی شد تا کارشناسان درباره صلاحیت وی در این باره اعلام نظر کنند. این که مادر فرامرز قادر است در دادسرا حاضر شود و درخواست خود درباره سرنوشت قاتل فرزندش را مطرح کند. در صورتی هم که وی محجور شناخته شده و صلاحیت تشخیص از وی ساقط می‌شد براساس قانون تصمیم‌گیری در این باره به دادستان محول می‌شد. در حالی که تحقیقات پرونده همچنان در جریان بود روز گذشته خبر رسید که اکبرخرمدین در حالی که به بیماری سرطان مبتلا بود براثر ایست قلبی فوت شده است.
پرونده اکبر خرمدین در مورد ارتکاب جنایت علیه فرزندانش از آنجا که اولیای‌دم نسبت به دریافت دیه هم گذشت کرده اند به بایگانی سپرده می‌شود. اولیای‌دم دامادش اما در صورتی که درخواست دیه را مطالبه کنند می‌توانند خواسته خود را به دادسرا اعلام کنند تا از اموال خرمدین به آن‌ها پرداخت شود. از سوی دیگر تحقیقات درباره همدستی همسرش در ارتکاب جنایت‌ها همچنان در حال انجام است و با کامل شدن بررسی‌ها متهم به اتهام معاونت در قتل دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار