کد خبر: 1069699
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران از آمادگی بسیج برای راه‌اندازی یک قرارگاه در زمینه کاهش آسیب در شش محله آسیب‌خیز پایتخت از سوی بسیج خبر داد.
فرمانده سپاه تهران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطق بسیج برگرفته از کلام امام و مقام معظم رهبری است؛ یعنی بسیج برای رفع تهدیدات متولد شده‌است.
سردار حسن‌حسن‌زاده با اشاره به اینکه بسیج تجربه زیادی در حوزه‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت دارد، گفت: از آنجایی که ظرفیت بسیج مردمی است در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد و این اشتباه است که بسیج را فقط در قالب پایگاه‌ها بدانیم.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بسیج برنامه‌ای جهت مقابله با آلودگی هوا دارد گفت: ما در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌ایم این موضوعات نیاز به طرح و اندیشه جدید دارد ما در بسیج هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی داریم که می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهره برد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد محله‌هایی مانند شوش، هرندی و مولوی گفت: بسیج یک قرارگاه برای شش محله آسیب‌دیده تهران ایجاد کرده و قرار است با ظرفیت‌های خود از ۵ آذر ماه اولین عملیات مشترک در همه عرصه‌ها را در محله هرندی آغاز کند. متأسفانه در تهران چندین محله آسیب‌دیده داریم که بسیج برگرفته از تمام تجربیات و فعالیت‌ها قرار است قرارگاهی برای محله آسیب‌دیده تشکیل دهد. در اولین عملیات مشترک در محله هرندی هم می‌خواهیم از همه ظرفیت‌های بسیج به صورت منسجم استفاده کنیم.
سردار حسن‌زاده با اشاره به اینکه برخی از مشکلات رفع آن‌ها مانند ترافیک و آلودگی هوا زمانبر است، گفت: نخبگان و متخصصان زیادی در حوزه بسیج فعالیت دارند که می‌توان از حضور آن‌ها در جهت رفع این مشکلات استفاده کرد. آلودگی هوا قابل‌حل است و هیچ مشکلی نیست، مگر راه‌حل منطقی برای آن باشد و فقط اراده و همت بلند می‌خواهد. وی با اشاره به هفته بسیج هم گفت: حضرت آقا در فرمایشات خود در آذر سال ۹۸ در مورد فلسفه بسیج و چگونگی تولد آن صحبت کردند و منطق بسیج اساساً برای رفع تهدیدات و تبدیل آن به فرصت‌ها است. بدون حضور بسیج و بسیجیان هر لحظه ناامنی، بحران و خروج از تعادل سیستم می‌تواند رقم بخورد و همانطور که حضرت آقا فرموده‌اند بسیج هیچ شبیهی در دنیا ندارد و ماهیت آن از انقلاب اسلامی نشئت گرفته‌است. سردار حسن‌زاده به جلسات اخیر خود با علیرضا زاکانی شهردار تهران اشاره کرد و گفت: زاکانی بسیجی‌ترین شهردار تاریخ بعد از انقلاب است، من به خوبی دیدم که زاکانی با تفکر انقلابی چقدر خوب بر مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی تمرکز دارد و این نشانه خوبی برای تمدن اسلامی است.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌افزود: تقویت بسیج یعنی رفع همه تهدیدات و تقویت تفکر بسیجی یعنی تبدیل تهدید‌ها به فرصت، رشد و گسترش بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بسترسازی برای ظهور و دور کردن چشم طمع همه بدخواهان و دشمنان، بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه مردم، تهران را در آینده به عنوان شهر مهربانی‌ها خواهند دید، گفت: شاخص‌ها و نماد‌های ایرانی اسلامی در شهر حائز اهمیت است و مدیریت شهری جدید رویکرد مناسبی به این قضیه دارد؛ چراکه توجه به روح و باطن شهر هم حائز اهمیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار