کد خبر: 1069595
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران نمی‌خواستند ماجرای اختلافات با کرباسچی به فضای عمومی برسد. اما حالا یک عضو شورای مرکزی حزب هم به‌رغم اینکه گفته «قرارمان این بود که در بیرون از حزب درباره این موضوع صحبت نکنیم» جزئیاتی از این اختلاف نظر را بیان کرده است.
علی‌محمد نمازی گفته که غلامحسین کرباسچی «مدتی است که در جلسات مربوط به حزب شرکت نمی‌کند.» او در مورد دلیل این موضوع توضیح داده که «ظاهراً قهر کرده‌اند، نمی‌خواهند در جلسات حضور پیدا کنند.» نمازی برخلاف صحبت‌های محمد عطریانفر و طرح این موضوع که کرباسچی تمایلی به ابقای خود در سمت دبیرکلی حزب ندارد، گفته که «اصل ناراحتی آقای کرباسچی به جلسه انتخاب دبیر کل بازمی‌گردد...» و توضیح می‌دهد: «ایشان در ادوار گذشته تمایل نشان می‌داد که از سمت دبیر کلی کنار برود، اما اصرار برخی از دوستان ما در شورای مرکزی باعث ابقای ایشان شد. نظر حزب بر آن بود که تغییراتی رخ دهد. ازجمله برای دبیر کلی کاندیدای بیشتری به میدان بیایند و باهم رقابت کنند. در دوره قبل یک نفر نامزد دبیر کلی بود و همان فرد هم‌رأی می‌آورد. در این دوره شورای مرکزی می‌خواست افراد دیگری هم درصحنه باشند. آقای کرباسچی در این دوره، برخلاف دوره‌های قبل گفتند که الآن وقت انجام این کار نیست! و رویه گذشته ادامه پیدا کند. ولی اعضای شورای مرکزی تأکید داشتند که ما به سمت رقابت برویم و ایشان از این موضوع استقبال نکردند و به جلسه نیامدند.»
کرباسچی که از ابتدای تأسیس حزب کارگزاران سازندگی دبیرکل این حزب بود، هفته پیش در جلسه تعیین دبیر کل جدید غایب بود و به جای او حسین مرعشی، دیگر عضو قدیمی این حزب، با رأی اعضا به عنوان دبیر کل جدید انتخاب شد. نمازی خود از وجود «رقابت» برای تعیین دبیرکل دفاع می‌کند.
به نظر می‌رسد بخشی از اختلافات بروز کرده هم به زمان انتخابات برمی‌گردد. همان زمانی که بخشی از اعضا می‌خواستند مسیر اصلاح‌طلبان تندرو را بروند و انتخابات را تحریم کنند، اما نظر کرباسچی بر مشارکت در انتخابات بود. نمازی بیان کرده که «بخشی نظرشان همین تحریم یا عدم شرکت در انتخابات بود. تحریمی‌ها روی کرباسچی نظر مساعدی نداشتند.»‌نمازی خود معتقد است که در خصوص شرکت نکردن در انتخابات، باید در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب می‌ایستادیم.
یک موضوع دیگر، بحث بر سر روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب است که کرباسچی خبر از توقف انتشارش داد و یک دلیل آن را مشکلات مالی اعلام کرد. نمازی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تمام پول انتشار روزنامه را کرباسچی می‌داد، اظهار «بی خبری» کرده است. یعنی او نمی‌داند هزینه انتشار روزنامه حزبش از کجا می‌آمده است. گرچه از توضیحی که داده، می‌توان دریافت که طفره رفته است: «بالاخره مسئولیت اداره روزنامه با آقای کرباسچی بوده است. مدیریت، تدارکات و انتشار به عهده آقای کرباسچی بوده است. آقای کرباسچی الآن می‌گویند که من آمادگی ادامه کار را ندارم. حالا باید حزب تصمیم‌گیری کند. بالاخره مسئله ساده‌ای نیست. به نظر من هر حزبی باید ارگان داشته باشد و روزنامه سازندگی هم معروف بود ارگان حزب کارگزاران است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار