کد خبر: 1069481
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۰۴ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی شناسایی شده که تنوع مطلوبی دارد و مهمترین آن در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به منظور تولید برق برای مصرف داخلی و یا صدور به کشورهای همسایه است.

مهدی تقوایی افزود: از ابتدای امسال ۵۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان به ارزش ۴۳ میلیون دلار به تصویب رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد ۱۲۶ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای تصویب به هیات سرمایه گذاری خارجی کشور ارسال شده است که میزان سرمایه گذاری آنها ۱۷ میلیون دلار است.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: طرحهای سرمایه گذاری خارجی مصوب امسال مربوط به سرمایه گذاران کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، هلند، کره جنوبی , هند، آلمان، روسیه و چین بوده است.

تقوایی اظهار داشت: بیشترین طرحهای مصوب سرمایه گذاری خارجی امسال در استان ۳۰ میلیون دلار مربوط به صنعت، ۶.۹ میلیون دلار مربوط به بخش کشاورزی، ۲.۳ میلیون دلار مربوط به بخشهای حمل و نقل و ارتباطات، ۱.۸ میلیون دلار مربوط به خدمات و ۱.۱۵ میلیون دلار مربوط به بخش ساختمان است.

وی مهمترین چالش‌های پیش رو در حوزه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در خراسان رضوی را محدودیت های موجود در انتقال سرمایه به ویژه سرمایه نقدی سرمایه گذاران، متاثر از تحریم های ظالمانه علیه کشور ذکر و بیان کرد: بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی متمایل به سرمایه گذاری نمی توانند در ایران سرمایه گذاری کنند، اما جدا از اثرات سوء تحریم ها، این موضوع به افزایش تولیدات داخل و کیفیت بخشی آن کمک زیادی کرده است.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بسترهای آماده شده در استان به ویژه مرکز خدمات سرمایه گذاری و برنامه ریزی های انجام شده به منظور تسهیل صدور مجوزها و بهبود شرایط کسب و کار، پیش بینی می شود تا پایان امسال رقم سرمایه گذاری خارجی استان به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی رتبه نخست کشور را به لحاظ تعداد سرمایه گذاران خارجی دارد اما رقم سرمایه گذاری در این بخش کوچک است و این موضوع به سرعت اجرای طرحها در خراسان رضوی کمک زیادی کرده است به طوری که هم اینک اجرای نیمی از طرحها به صورت ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

تقوایی، جذب نخبگان و توسعه تولید مبتنی بر هوش مصنوعی را از اولویت های خراسان رضوی برشمرد و افزود: هشت شیوه جدید برای جذب سرمایه گذاران در استان تدوین شده که یکی از آنها جذب متخصصان و نخبگانی است که بتوانند به هر نحو نیاز کشور در بخشهای مختلف را تامین کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار