کد خبر: 1069418
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
شیوا نوروزی

چند روزی از رو شدن یک پرونده تخلف بزرگ دیگر در فوتبال ایران می‌گذرد و در حالی که پای دو وزارتخانه ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ماجرا گیر است، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ملی با ادبیاتی عجیب، به جای آنکه از حق مردم دفاع کند، طلبکارانه زمین و زمان را به هم دوخت تا اشاره‌ای به این تخلف نکند!
پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی امید به باشگاه پرسپولیس، آن هم برای تسویه‌حساب با گابریل کالدرون از نظر بعضی مدیران گویا نه تنها تخلف و دست کردن در جیب ملت محسوب نمی‌شود، بلکه از آن‌ها دفاع هم می‌کنند. بعد از آنکه مجلسی‌ها نسبت به این تخلف بزرگ واکنش نشان دادند، محمدمهدی فروردین به عنوان رئیس فراکسیون ورزش به جای اینکه موضعی شفاف، صریح و در جهت دفاع از حقوق مردم بگیرد در گفتگو با رسانه‌ها خود را نسبت به این موضوع بی‌اطلاع خواند و تنها گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبر تلویزیون داشت: «پرسپولیس به اندازه کافی پول دارد، اما به خاطر دیپلماسی ضعیف نتوانسته‌ایم طلبمان را از ای‌اف‌سی بگیریم. اگر فدراسیون مدیریتی کارآمد داشت از جیب مردم پول برنمی‌داشت و از سازمان برنامه و بودجه پول نمی‌گرفت. بازیکنان تیم ملی از نداشتن لباس مناسب گلایه دارند. حالا گیر داده‌ایم به پرسپولیس که چرا از صندوق کارآفرینی پول برداشته و اصلاً در مورد این مسئله بحثی نداریم! اگر دیپلماسی قوی داشتیم پرسپولیس محتاج صندوق کارآفرینی نمی‌شد.»
همه این توجیهات را یکی از نمایندگان به زبان آورده، نماینده‌ای که باید حامی مردم و به ویژه اقشار محروم و آسیب‌پذیر باشد، اما واکاوی دست‌درازی دوباره فوتبالی‌ها به بیت‌المال را «گیر دادن» می‌خواند و با مطرح کردن مباحث غیرمرتبط از مسئولیتی که پذیرفته، شانه خالی می‌کند. از این‌رو یادآوری چند نکته مهم به آقای رئیس فراکسیون ورزش ضرورت دارد.
نکته اول اینکه همه نمایندگان با رأی مردم برای دفاع از حق آن‌ها به بهارستان رسیده‌اند و حقوق ملت و منافع کشور باید اولویت‌شان باشد. دوم اینکه، سوءمدیریت‌ها در سایر بخش‌های جامعه نیز به وفور یافت می‌شود و هموطنان علی‌الخصوص کارگران، محرومان و اقشار کم‌برخوردار بیشترین ضرر را بابت مسائل اینچنینی متحمل شده‌اند، ولی هیچ‌یک از آن‌ها دست‌درازی به بیت‌المال را حق خود نمی‌دانند. پس نمی‌توان به بهانه عدم وصول مطالباتمان از نهاد‌های بین‌المللی به پول مردم و صندوقی که بودجه‌اش باید صرف اشتغالزایی مناطق محروم شود دست‌درازی کرد و این کار را حق مسلم خود دانست. نکته آخر هم کاهش روحیه مطالبه‌گری در بین برخی نمایندگان مجلس است. آقای نماینده موظف است از دو وزارتخانه متبوع نسبت به حاشیه ایجاد شده توضیح بخواهد و تا زمانی که متخلفان به دستگاه قضا معرفی نشده‌اند آرام ننشیند.
مطرح شدن چنین اظهاراتی، آن هم از طرف یکی از بهارستان‌نشینان جای بسی تأسف و تأمل دارد. هنوز ماجرای کمک شستا به فدراسیون برای پرداخت طلب ویلموتس یادمان نرفته که چطور به توقیف ساختمان فدراسیون انجامید. مسببان آن ماجرا، اما آزادند و تکلیف پرونده پرابهام‌شان نیز مشخص نیست. امیدواریم بحث اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی به طلب کالدرون به سرنوشت شستا و فدراسیون دچار نشود. انتظار می‌رود حداقل سایر نمایندگان که خود را حامی محرومان می‌دانند در مقابل این جریان‌ها ایستادگی کنند و بیش از این اجازه تخلف و هدر دادن بیت‌المال در فوتبال را ندهند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
اولا که کجای دنیا دولتها تیم داری میکنند که دولت جمهوری اسلامی دومی باشد ثانیا فوتبال چه گلی به سر قشر کارگر زده که باید جور دزدی مسئولان فدارسیون فوتبال و مدیران تیمهای دولتی را بکشد سوما وکلای مجلس به مردم ثابت کردند که بعد از رفتن به مجلس و برخوردار شدن از رانت وفساد مجلس مردم را فراموش میکنند چهارم اینکه واژه مجلس انقلابی واقعا مشمئز کننده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار