کد خبر: 1069416
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در اقامه نماز ، تبیین و ترویج فرهنگ نماز پیشتاز است و همواره مسئله نماز را ویژه مدنظر قرار داده است.

حجت الاسلام «حسین طیبی‌فر»  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تخصصی نماز، افزود: نماز یکی از ارکان دین و سپاه پاسداران یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است و  این ارگان انقلابی در راستای اجرای دستور قرآن، برای مسئله نماز اهمیت ویژه ای قایل است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری همایش تخصصی نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه است و علاوه بر تاثیرات درونی در نهاد مقدس سپاه تاثیرات بیرونی نیز دارد.

حجت الاسلام طیبی‌فر بیان کرد: این همایش تخصصی می‌تواند در الگوگرفتن از سپاه برای اقامه و توجه به جایگاه نماز اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: یکی از رویکردهای مهم سپاه در برگزاری همایش تخصصی نماز، ارایه الگوهای موفق در تقویت و ترویج فرهنگ نماز است و ایجاد نهضت تولید محتوا در خصوص نماز و اهمیت آن از رویکردهای دیگر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ و تبیین اهمیت نماز در جامعه اسلامی را از ضرورت‌های مهم دانست و گفت : جامعه‌ای می ‌تواند در راستای پیشرفت و تکامل همه‌جانبه گام بردارد که برای فرهنگ نماز برجسته‌سازی کند.

حجت الاسلام طیبی‌فر خاطرنشان کرد: سپاه روح الله استان مرکزی در اقامه نماز و  در برگزاری همایش تخصصی نماز پیشگام است و برنامه‌های محتوایی و فاخری در این راستا برگزار شده که قابل تقدیر است که باید با جدیت استمرار داشته باشد.

درادامه آیت الله " قربانعلی دری نجف آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام خمینی(ره) پرچم دار ارزش‌های اسلامی، نماز و معنویت است که با تشکیل انقلاب اسلامی، بار دیگر فرهنگ‌های ارزشی را در تاریخ بشریت احیا کرد.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و توجه به فرهنگ‌های ارزشی همچون نماز است و  رمز موفقیت بشریت در تقویت ارزش‌های اسلامی و توجه به فرهنگ نماز است.

امام جمعه اراک تشویق و ترویج فرهنگ نماز را یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: نماز به عنوان عمود و ستون دین نقش مهمی در حرکت جامعه اسلامی به سمت پیشرفت‌ها دارد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: نماز از شاخصه‌های مهم فرهنگ اسلامی و دین اسلام است بنابراین ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک اصل مهم است.

وی اظهار داشت: نماز نقش مهمی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های اسلامی دارد بنابراین باید برنامه‌های متنوعی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با جایگاه نماز تدوین و برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سرزمین آفتاب مهد مفاخر و شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی و فرهنگی است افزود: کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن همچون نگینی در تاریخ می‌درخشد و این بزرگ‌مرد سند زنده حقانیت قرآن و از معجزات قرآن کریم است.

آیت الله دری ادامه داد: در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با مقام معظم رهبری یکی از مسائلی که مطرح شد کربلایی کاظم ساروقی بود که نشان از اهمیت شخصیت و سیره ارزشمند کربلایی کاظم سارقی دارد و امروز این سرمایه ارزشمند باید به نسل جوان جامعه به خوبی معرفی و در راستای تقویت ارزش های اسلامی از این شخصیت بزرگ بهره گیری کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سپاه روح الله استان مرکزی گام‌های بلندی در ترویج فرهنگ‌های ارزشی در جامعه برداشته گفت: برگزاری همایش تخصصی نماز در سپاه و بسیج گام بلندی در راستای ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: نماز مهمترین ابزار برای ساخت تمدن اسلامی است و از این رو در بیانیه گام دوم انقلاب که هدف آن تمدن سازی است، باید توجه به نماز مد نظر ویژه قرار گیرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار "محسن کریمی" افزود: تبیین جایگاه و اهمیت نماز در جامعه اسلامی مقدمه سازی برای تشکیل تمدن اسلامی است که می‌توان در گام دوم انقلاب، نماز را از عرصه‌های مهم تولید قدرت عنوان کرد.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماز را یکی از مولفه‌های مهم می‌داند و برای تحقق جامعه توحیدی، الهی، معنوی و انقلابی بهره‌گیری از نماز یک اولویت و اصل مهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر