کد خبر: 1069399
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع):

به گفته فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بعد از دو سال شرایط سخت کرونایی که برنامه‌های هفته بسیج در بستر فضای مجازی برپا می‌شد، امسال و با بهبود وضعیت ۱۲۰۰ برنامه از سوی سپاه استان به‌صورت تلفیقی در فضای مجازی و حقیقی برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: در دو سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونایی برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در بستر فضای مجازی برپا شد، اما امسال با بهبود وضعیت شیوع کرونا، ۱۲۰۰ برنامه از سوی سپاه چهارمحال و بختیاری و به‌صورت تلفیقی در فضای مجازی و حقیقی از امروز ۲۹ آبان‌ماه تا پنجم آذر و همزمان با سراسرکشور برگزار می‌شود. سردار علی‌محمد اکبری با یادآوری نقش نیرو‌های مردمی و بسیج در هشت سال دفاع مقدس و شهامت‌های رزمندگان چهارمحال‌وبختیاری آن زمان ادامه داد: مردم ولایت‌مدار استان در سال ۵۸ با حضور در منطقه کردستان رشادت‌آفرینی داشتند و با شروع جنگ تحمیلی به‌صورت گروه‌هایی در منطقه شوش حضور پیدا کردند که با تشکیل تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) در عملیات‌های محرم، والفجر ۴، خیبر، بدر، کربلای۴ و ۵، والفجر ۸ و ۱۰ افتخارآفرینی کردند، این رزمندگان همچنین در برقراری امنیت پایدار نقش بسزایی در مناطق مرزی کشور داشتند.
وی با بیان اینکه جوانان این استان در دفاع از حرم‌آل‌الله جزو رزمندگان پیشرو بودند و نخستین شهیدان مدافع حرم در جامعه بسیجی، پزشکی، مهندسی و امدادگری از چهارمحال و بختیاری هستند به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج اشاره کرده و تصریح کرد: بزرگداشت این هفته با برپایی همایش نماز در روز ۲۹ آبان‌ماه آغاز و با حضور در نماز جمعه روز پنجم آذرماه به‌پایان می‌رسد، هفته بسیج امسال با وام‌گیری از سخن مقام معظم رهبری با شعار «بسیج پاره تن مردم است» گرامی داشته می‌شود.
سردار اکبری ادامه داد: رزمایش جهادگران بسیجی و کاروان‌های جهادی و خدمت مؤمنانه بسیج از جمله برنامه‌هایی هستند که در بخش مواسات و کمک مؤمنانه تاکنون انجام و بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است و این روند خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.
این مسئول به پویش نذرخون بسیجیان اشاره و بیان کرد: این پویش در مناسبت‌های مختلف توسط مجموعه سپاه و بسیج راه‌اندازی می‌شود که در هفته بسیج نیز در تمامی پایگاه‌ها و رده‌ها و حوزه‌ها انجام می‌شود. تجلیل از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم شهدای سلامت استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) گفت: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، اختتامیه جشنواره عکس بسیج، افتتاح پروژه‌های درون‌سازمانی خاص بسیج، رونمایی از سایت و پوستر جشنواره علمی جهاد آموزشی، آغاز پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به همت این نیرو پیش‌بینی شده است.
وی برپایی نشست‌های تبیینی با موضوع بیانیه گام دوم را بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و توضیح داد: نقش بسیج در تحقق این بیانیه خدمت به مردم و اعتمادسازی، همچنین بسیج با علم و معنویت، با محوریت جوانان و نوجوانان، اقدام جهادی و انقلابی، حضور مؤثر در صحنه‌های علمی و عمرانی و سازندگی می‌تواند نقش پرچمداری را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد.
سردار اکبری تصریح کرد: مراسم رونمایی از رهنامه محلات اسلامی در تمامی شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های کلیدی هفته بسیج است، برگزاری همایش روحانیون بسیجی در حوزه علمیه، نمایشگاه پایگاه اسوه بسیج، همایش سران طوایف و ایلات، غبارروبی گلزار شهدا، حضور خادمان راهیارنور در گلزار شهدا، خاطره شهدای ورزشکار، برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده‌روی خانوادگی و سخنرانی فرماندهان بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز در دستور کار قرار دارد. فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه و تداوم خدمت و کمک‌های مؤمنانه در استان اشاره کرد و افزود: باید نیاز‌های مردم محروم این استان توسط رسانه‌ها مطالبه شود. هنوز در بسیاری از مناطق چهارمحال و بختیاری مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.
سردار اکبری به جمع‌آوری ۵/۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان کوهرنگی اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مقدار به صورت غیرنقدی بوده و طی روز‌های اخیر نیز ۴۰۰ بسته معیشتی از تهران به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ ارسال شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار