کد خبر: 1069270
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پایان تعطیلات ۲ هفته‌ای لیگ
دنیا حیدری

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز و بعد از تعطیلات دو هفته‌ای با مصاف آلومینیوم اراک – نفت مسجدسلیمان، پدیده- ذوب‌آهن و همچنین نفت آبادان – گل‌گهر سیرجان آغاز شده و عصر جمعه با برگزاری پنج دیدار باقیمانده پیگیری می‌شود.
مهم‌ترین بازی امروز، اما بی‌شک رویارویی یاران قلعه‌نویی با شاگردان منصوریان است. گل‌گهر ساعت ۱۸ در آبادان به مهمانی نفتی‌ها می‌رود. تیمی که بعد از سه باخت پی‌درپی موفق به برتری مقابل نساجی شد و حالا بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات دو هفته‌ای خود امیدوار به کسب سه امتیاز این بازی خانگی برابر گل‌گهری است که در غیاب سرمربی محروم خود (قلعه‌نویی) توانسته خودش را نیمه‌های بالایی جدول و در رده چهارم جای دهد.
رقابت اصلی، اما جمعه است، جایی که استقلال با نساجی، سپاهان با تراکتور و پرسپولیس با مس دیدار می‌کنند.
مدافع عنوان قهرمانی بعد از شروعی طوفانی با دو برد پیاپی برابر فولاد و نساجی با شکست مقابل آلومینیوم و تساوی برابر گل‌گهر سیرجان ادامه داد. نتایج ضعیفی که سقوط پرسپولیس در رنکینگ جهانی را نیز به دنبال داشت و حالا یاران گل‌محمدی در حالی که به دور از مدعیان بالای جدول در رده ششم جا خوش کرده‌اند، ساعت ۱۶ جمعه به مهمانی مس رفسنجان می‌روند.
سرخپوشان هفته گذشته برابر نماینده مدعی کرمان به کسب تک‌امتیاز رضایت دادند و حالا باید دید برابر یکی دیگر از نماینده‌های این استان چه نمایشی به اجرا درمی‌آورند و آیا می‌توانند با کسب سومین برد این فصل جایگاه خود را اندکی هم که شده در جدول تغییر دهند یا با ادامه نمایش‌های ضعیف خود اوضاع را به مراتب بغرنج‌تر خواهند کرد. هرچند باید دید پرداخت طلب کالدرون و حضور صدری در تمرینات پرسپولیس قبل از مصاف با مس تأثیری در روند عملکرد سرخپوشان دارد یا اوضاع این تیم به‌هم‌ریخته‌تر از آن است که با این دیدار‌ها تغییری حاصل شود.

استقلال صدرنشین اگرچه نوار پیروزی‌هایش بعد از سه برد پیاپی در مصاف با فجرسپاسی و قبول نخستین تساوی فصل پاره شد، اما موقعیت خود را در صدر جدول از دست نداده و حالا فرصت خوبی دارد تا در بازی عصر جمعه (ساعت ۱۸) با کسب سه امتیاز مصاف خانگی با نساجی جایگاهش در صدر جدول را تثبیت و فاصله‌اش با پیکانی که با تفاضل گل کمتر یک رده پایین‌تر قرار گرفته را بیشتر کند و بعید است کسب سه امتیاز خانگی برابر تیم قائمشهری که بعد از پیروزی در هفته نخست، دو باخت و یک تساوی به دست آورده برای مدعی صدرنشین لیگ سخت باشد.

یکی از بازی‌های جذاب امروز، ساعت ۱۵ در شهرقدس برگزار می‌شود، جایی که پیکان از فجر پذیرایی می‌کند. تیمی که با وجود مدعیانی، چون سپاهان، پرسپولیس، گل‌گهر، تراکتور و فولاد توانسته با تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول و سایه به سایه استقلال پیش برود. تیمی که کارش را با تساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان آغاز کرد، اما در ادامه توانست با سه برد پیاپی برابر هوادار، تراکتور و ذوب‌آهن خود را به عنوان یکی از مدعیان این فصل معرفی کند. البته کم نبودند تیم‌هایی که هفته‌های نخست با کسب موفقیت‌های پی‌در‌پی در بین مدعیان جای گرفتند، اما در ادامه سقوطی آزاد را تجربه کردند، حالا باید دید پیکان نیز از جمله این تیم‌هاست یا موفقیت‌هایش ادامه‌دار خواهد بود. شاگردان حسینی این هفته با فجر دیدار می‌کنند، تیمی که ترمز صدرنشین را کشید و باید دید می‌تواند با گرفتن امتیاز برابر پیکان هم شگفتی‌سازی کند یا موفقیت‌های پیکان با عبور از سد فجر ادامه خواهد یافت.

یکی دیگر از مصاف‌های جذاب روز جمعه رویارویی تراکتور با سپاهان در اصفهان است که همزمان با بازی استقلال برگزار می‌شود. شاگردان نویدکیا که با قبول شکست در دربی اصفهان از صدر جدول فاصله گرفتند، حالا برای بازپس گرفتن جایگاه خود علاوه بر عبور از سد تراکتور باید مترصد کوچک‌ترین لغزشی از سوی آبی‌پوشان پایتخت باشند. البته روی کاغذ کسب امتیاز از تبریزی‌هایی که از چهار بازی قبلی خود سه باخت و تنها یک برد کسب کرده‌اند نباید کار چندان سختی برای یاران نویدکیا باشد، اما باید دید هزینه‌های هنگفت تراکتور سرانجام می‌تواند نتیجه‌ای برای این تیم در پی داشته باشد یا تراکتور قربانی بعدی سپاهان در فصل جاری خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار