کد خبر: 1069084
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
مدیرعامل باشگاه شیمیدر قم گفت: یک بازیکن ملی در فضای مجازی، ناسزای ناموسی داده است که قطعا ما این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.
هنریک درغوکاسیان در گفتگو با ایسنا، درباره ماجرای شکایت باشگاه شیمیدر قم از محمد جمشیدی ملی‌پوش بسکتبال ایران، توضیح داد: آقای جمشیدی قبلا بازیکن ما بود و دو فصل هم برای ما بازی کرد. فکر نمی‌کنم در این دو فصل برای او چیزی کم گذاشته و بی‌احترامی کرده باشیم. موردی هم گزارش نشده و خود ایشان هم چیزی در آن دو سال نگفتند. اصولاً ما با هیچ کس و حتی آقای جمشیدی مشکلی نداشته‌ایم، تا اول فصل جاری که آن اتفاقات قرارداد ایشان با دو باشگاه (شیمیدر و شهرداری گرگان) پیش آمد. او ابتدا با ما قرارداد نوشت و بعد با گرگان بست که این موضوع باعث ایجاد تنش بین دو باشگاه و مشکلاتی در فدراسیون شد، چرا که او بازیکن ملی و شناخته شده است.

مدیرعامل باشگاه شیمیدر قم ادامه داد: ما از ابتدا سعی کردیم که تا حد امکان این موضوع را با مذاکره حل کنیم، ولی ایشان در شبکه‌های اجتماعی اخبار خلاف واقع پخش کرد و مسئولان باشگاه ما که در راسش خودم هستم، کادرفنی و بازیکنان را تحریک کردند. این اقدامات ایشان باعث شد بحث مسائل حقوقی باشگاه مطرح شود و ما ابتدا به کمیته انضباطی فدراسیون نامه بدهیم. پس از بررسی‌های کمیته انضباطی رای صادر شد، اما قبل از آن رای، بنده را دعوت کردند تا در حضور آقای اردستانی و آقای طباطبایی صحبت‌هایی را در مورد مشکل پیش آمده انجام دهیم.

او افزود: درخواست ما برای جریمه آقای جمشیدی یک فصل محرومیت بود تا برای هیچ یک از دو باشگاه بازی نکند، چون ایشان تخلف کرده و ضرر‌های زیادی به باشگاه ما زده بودند، پس باید پاسخگوی رفتار غیر حرفه‌ای خود می‌شدند. با پیشنهاد و وساطت فدراسیون رای اول که دو ماه محرومیت، جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی از باشگاه شیمیدر بود را قبول کردیم که رای صادر شد و گفتند این رای قطعی است. البته آقای جمشیدی می‌توانست اعتراض کند، اما از طرف فدراسیون به ما گفتند که در مورد این بحث به جمع بندی رسیده‌ایم و رای تغییر نمی‌کند.

درغوکاسیان با اشاره به متضرر شدن باشگاه شیمیدر قم از اقدام محمد جمشیدی، اظهار کرد: خواسته ما یک فصل محرومیت بود، چون به واسطه اینکه او را از دست داده بودیم، ما باید یک بازیکن خارجی هم تراز خودش را جذب می‌کردیم که خسارت زیادی به ما زد. درخواست ما چیزی بود که خسارت وارد شده به باشگاه را بپوشاند. اولین بازیکنی که ما با او قرارداد بستیم جمشیدی بود و چیدمان تیم هم بر اساس جمشیدی بود. او از این پروسه بیرون آمد و ساختار ما بهم ریخت که دوباره از نوع گزینش کردیم و خسارت زیادی متحمل شدیم.

او افزود: ایشان صراحتا گفته بود باشگاه شیمیدر فرافکنی می‌کند و من اصلا قرارداد ندارم، در حالی که قرارداد او با حضور شاهدان در هیات قم ثبت شده و الان هم موجود است. با همه این صحبت‌ها ما به رای فدراسیون که دو ماه محرومیت، جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی بود رضایت دادیم، اما بازی‌ها شروع شد و ما در پخش زنده دیدیم ایشان بازی می‌کنند که گفتیم قرار بود او محروم شود و عذرخواهی رسانه‌ای کند، پس چرا بازی می‌کند! قرار بود او خسارت ما را بدهد و رضایت باشگاه را جلب کند! از طرف فدراسیون گفتند که ما رای را عوض و محرومیت را کم کردیم. او ۲۰۰ میلیون جریمه شد که پول را به حساب فدراسیون واریز کرده است. نهایتا هم یک نامه عذرخواهی که ایشان به فدراسیون داده بود را به ما فرستادند تا موضوع تمام شود.

درغوکاسیان گفت: در حقیقت از این میان هیچ چیز به سود باشگاه شیمیدر رقم نخورد و حق باشگاه زیر سوال رفت. طبق قانون اگر ایشان در شبکه اجتماعی به ما تهمت دروغ گویی زده و اهانت کرده است، باید همانجا عذرخواهی کند، چون قانون است. ایشان گفته‌اند باشگاه شیمیدر دروغ می‌گوید، پس باید رسما عذرخواهی کند. با این وجود نهایتا اتفاق مطرح شده افتاد و ۱۵۰ میلیون ایشان را جریمه کردند که ما اصلا نمی‌دانیم این جریمه چگونه تعیین شده است و از کجا آمد. دو ماه محرومیت او را هم برداشتند، چون جریمه خودشان که ۲۰۰ میلیون بود را به حساب فدراسیون واریز کرده است. تنها یک نامه را بعد از ۱۲ روز به ما فرستادند که عذرخواهی ایشان است! اصلا چرا این جریمه و پول به حساب فدراسیون ریخته شده است؟ باید به حساب ما واریز شود، چون باشگاه شیمدر متضرر شده است.

مدیرعامل شیمیدر درباره شکایت مجدد از محمد جمشیدی نیز گفت: دو روز پیش یک ویدئو کلیپ را برای ما فرستادند که در کابین هواپیما و در حضور سایر بازیکنان، ایشان به عنوان یک بازیکن ملی که خیلی هم در فضای مجازی به او لقب استاد اخلاق می‌دهند، در حضور نماینده فدراسیون که همراه تیم است، یک شعری را می‌خواند و به تمسخر باشگاه ما پرداخته است. در انتها هم ایشان یک ناسزای ناموسی به ما گفت که بنده نمی‌دانم دلیل این توهین‌ها چیست؟ واقعا شرمنده خانواده‌ام شدم وقتی این کلیپ را دیدم. با دیدن این ویدئو بر آن شدیم که این جریانات را با پیگیری از مراجع قضایی پایان دهیم، چرا که به نظرم ایشان تصمیم به تمام کردن ماجرا ندارند.

او گفت: فدراسیون در مورد اقدامات ایشان محتاط است و می‌گوید سرمایه ملی است و می‌تواند هر کاری کند! ما وقتی دیدیم حقوق ما زیر پا گذاشته می‌شود، تصمیم به شکایت گرفتیم. امروز عملا یک شکایت طرح می‌کنیم بابت این کلیپ، این شکایت را هم به کمیته انضباطی فدراسیون می‌فرستیم و هم از طریق دادگستری پیگیری خواهیم کرد؛ هم از ایشان و هم از نماینده فدراسیون که آنجا هست و چیزی نمی‌گوید. شاید این شکایت ما باعث شود که چنین مسائلی دیگر در بسکتبال رخ ندهد.

هنریک درغوکاسیان در پایان گفت: ما مدارک را آماده می‌کنیم تا هفته آینده رسما از طریق دادگستری این موضوع را پیگیر شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار