کد خبر: 1069021
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در کشورمان بر آمادگی اتاق تبریز برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

ابوالفتح ابراهیمی  در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش با بیان اینکه آذربایجان شرقی از مهم ترین قطب های صنعتی و کشاورزی ایران است، اظهار کرد: فرش، صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، صنایع پایین دستی قطعه سازی، خودروسازی و تراکتور سازی از جمله مهم ترین صنایع این استان هستند.

وی با اشاره به همسایگی آذربایجان شرقی با کشورهایی که شاهراه ورود به اروپا هستند، گفت: تجارت با کشورهای مسلمانی همچون بنگلادش قطعا در اولویت بوده و دو طرف باید نسبت به ظرفیت های اقتصادی یکدیگر آشنایی بیشتری داشته باشند.

ابراهیمی با امیدواری نسبت به گسترش مناسبات با کاهش تحریم ها گفت: آذربایجان شرقی توانایی تامین بسیاری از کالاهای وارداتی بنگلادش از جمله ماشین‌آلات، ماشین ابزار و تراکتور را دارد.

نائب رییس اتاق تبریز با اعلام آمادگی این اتاق برای افزایش همکاری های اقتصادی با بنگلادش گفت: امیدواریم زمینه برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری به منظور آشنایی بیشتر ۲ طرف از نیازها و ظرفیت های یکدیگر فراهم شود.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از حجم کم مراودات تجاری بین ۲ کشور و با تاکید بر گسترش مناسبات گفت: کشور بنگلادش دارای سریع ترین رشد اقتصادی در جنوب آسیا بوده و رتبه دهم در رشد اقتصادی در جهان را دارد.

جولیا معین، با اشاره به برخی ظرفیت های اقتصادی این کشور اظهار کرد: بنگلادش دومین صادرکننده بزرگ پوشاک، سومین تولیدکننده انواع سبزیجات، چهارمین تولیدکننده برنج و سومین تولیدکننده آبزیان در جهان است.

وی ادامه داد: همچنین این کشور در تولید نخ کنفی، دارو، چای، کنجد، میوه های استوایی، دوچرخه و دیگر صنایع دارای مزیت بسیار بالایی است.

معین با اشاره به اینکه ۲۰۰ کارخانه ریسندگی در بنگلادش فعال است که ۲۵ مورد آن ها دولتی و بقیه خصوصی هستند، افزود: مواد غذایی و نوشیدنی، اقلام الکترونیکی، زیورآلات و خشکبار از جمله نیازهای بازار این کشور است .

در سال ۲۰۱۳ مبادلات تجاری ایران و بنگلادش کمتر از ۲۰ میلیون دلار بود که در سال های اخیر و با تسهیل در روابط اقتصادی، ارزش مبادلات ۲ کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر