علی علیزاده با تاکید بر اینکه طرح جداسازی سالنهای چهارتخته از ۶تخته به صورت سراسری اجرا شده، افزود: سیتسم ترمز سالنهای ۶ تخته و چهار تخته متفاوت است و معاونت فنی و مهندسی راهآهن جمهوری اسلامی در کل کشور با هدف افزایش ضریب ایمنی مسافران، نسبت به جداسازی این سالنها اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب شده بود تا دو سالن ۶ تخته جایگزین سالنهای چهار تخته قطار مراغه شود، اظهار داشت: پس از پیگیریها موضوع حل شد و به زودی علاوه بر یک قطار ۶ تخته، ۲ سالن چهار تخته هم از قطار ارومیه به سهمیه مراغه اضافه میشود.
علیزاده: به زودی ۲ سالن از قطار ارومیه - تهران به مراغه اختصاص داده میشود و هزینه آن نیز بر اساس حرکت از مراغه محاسبه میگردد
علیزاده تاکید کرد: طی چند روز آینده قرار است دو سالن از این قطار به مراغه اختصاص داده شود و مبدا و هزینه آن نیز بر اساس حرکت از مراغه محاسبه گردد.
به گفته وی کارشناسان نیز جداسازی سالنهای چهارتخته از ۶تخته در سطح کشور را تایید میکنند اما اجرای این طرح از سوی راهآهن جمهوری اسلامی در نهایت به نفع مردم مراغه تمام شد.