کد خبر: 1068951
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اکران فیلم جدید اصغر فرهادی
با بازگشایی سینما‌ها مخاطبان بار دیگر پای پرده سینما نشستند. «قهرمان» اصغر فرهادی از جمله نخستین فیلم‌های اکران شده در این ایام است. بینندگان نظرات خود را در توئیتر بیان و اذعان داشتند که دیدن این فیلم آن‌ها را از بازگشت سینما ناامید کرد. کاربران توئیتر این فیلم را ضعیف‌تر از سایر تولیدات فرهادی دانستند

با بازگشایی سینما‌ها مخاطبان بار دیگر پای پرده سینما نشستند. «قهرمان» اصغر فرهادی از جمله نخستین فیلم‌های اکران شده در این ایام است. بینندگان نظرات خود را در توئیتر بیان و اذعان داشتند که دیدن این فیلم آن‌ها را از بازگشت سینما ناامید کرد. کاربران توئیتر این فیلم را ضعیف‌تر از سایر تولیدات فرهادی دانستند. برخی دیگر از کاربران نیز از سناریو‌های تکراری و سیاه‌نمایی‌هایی که در سایر آثار فرهادی مشاهده می‌شود، گلایه داشتند و آن را به تلاشی برای دریافت جایزه‌های بین‌المللی تعبیر کردند. گمانه‌زنی‌هایی نیز در خصوص برداشت ایده فیلم از یک مستند وجود دارد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران آمده است.

امیر بی‌گزند:
بعد از سال‌ها رفتم سینما و قهرمان اصغر فرهادی رو دیدم! فیلم طولانی، خسته‌کننده و کسل کننده‌ای بود و درمجموع خوشم نیومد؛ به‌نظرم ضعیف‌ترین فیلم اصغر تا اینجا بوده! کلاً بعد از جدایی همینجوری داره پسرفت میکنه. تنها نقطه درخشان فیلم بازی امیر جدیدی بود.
علی رضوی:
نه. از قهرمان، قهرِ مان آمد. واقعاً قابل قیاس با کار‌های قبلی اصغر فرهادی نبود. یه اقدام ناکام برای تجربه‌ای جدید از آقای فرهادی عزیز. این کار اگه لیبل فرهادی رو نداشت به نظرم در سطح یه فیلم خیلی معمولی پایین میومد.
کاربری با نام «نوشینه»:
ما که رومون نشد تا همین حد بگیم ولی دم پوریا ذوالفقاری گرم که به درستی نوشت قهرمان زباله‌اس. آخه آدم از رو فیلم‌های خودش هم کپی کاری میکنه! فرهادی چه میکنی با خودت؟
صدرا حاج علی:
قهرمان رو دیدم؛ نظر شخصی: بدبخت و سیاه نشان دادن ایران و پایان باز در فیلم‌های اصغر فرهادی از بین نمی‌رود بلکه از فیلمی به فیلم دیگر منتقل می‌شود و البته فقط همین سبک از سینمای ایران اسکار می‌گیرد...
محمدحسین اسفندیاری:
اصغر فرهادی فیلمش رو با یه سکانس از عظمت بنای تاریخی نقش رستم شروع میکنه و در ادامه فیلم، همه سکانس‌ها تو چندتا از محروم‌ترین نقاط شیراز رقم میخوره و این قیاس پنهون که ایشون به واسطه روایت ناقص و هدفدار خودش ایجاد میکنه، واسه ناخودآگاه مخاطب پیغامی داره! #قهرمان
وحید نامی:
«قهرمان» از هر نظر فیلم متوسطی است. تمجید‌ها و کوبیدن‌ها همه محصول سوءتفاهم‌هایی است که درباره سینمای فرهادی و خود اصغر فرهادی وجود دارد. #قهرمان
بهنام منتظر:
فیلم قهرمان رو دیدم به نظرم فیلم خوبی بود ولی فیلم‌های دیگه فرهادی به نظرم از قهرمان بهتر بودند.
نعیم رحیمی:
فیلم قهرمان را دیدم. اصغر فرهادی دنبال دادن حال خوب به مردم نیست. داستان‌هایی که از بدبختی و گرفتاری‌های مردم می‌گوید و جشنواره پسند هستند... چرا؟ چون چنین تصویر‌هایی از ایران مخابره می‌کنند! همسو با تصویری که غرب می‌خواهد از ایران ارائه دهد.
کاربری با نام «همایون»:
قهرمان اصغر فرهادی را دیدم؛ بازی‌ها و بازیگردانی، بخش عمده کارگردانی، ایجاد تعلیق، درگیر کردن عالی بود. تدوین میتونست بهتر باشه. انتخاب بعضی از نما‌ها و کادر‌ها رو نپسندیدم. میکس و صداگذاری یا ضعیف بود یا صدای سالن بسیار بد بود و، اما داستان! داستان درگیر کننده ست، اما فیلم پیام‌های زیرمتنی زیادی داشت.
آرامه اعتمادی:
آزاده مسیح‌زاده، کارگردان فیلم مستند دو سر برد، دو سر باخت مدعی است که فیلم سینمایی قهرمان ساخته اصغر فرهادی با اثرپذیری جدی از مستند او ساخته شده و در این مسیر نه تنها حق و حقوق مادی و معنوی او تأمین نشده بلکه شاهد برخورد‌هایی از گونه‌ای دیگر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار