کد خبر: 1068909
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۸۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۹ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۷۳۶ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
 

سرویس جامعه جوان آنلاین: روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۷۸۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۱ هزار و هند با بیش از ۴۶۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۷,۹۱۶,۱۹۰ ۷۸۳,۵۶۵
۲ هند ۳۴,۴۴۷,۵۳۶ ۴۶۳,۶۵۵
۳ برزیل ۲۱,۹۵۷,۹۶۷ ۶۱۱,۳۱۸
۴ انگلیس ۹,۵۶۱,۰۹۹ ۱۴۲,۸۹۸
۵ روسیه ۹,۰۷۰,۶۷۴ ۲۵۵,۳۸۶
۶ ترکیه ۸,۴۰۸,۱۶۶ ۷۳,۵۳۱
۷ فرانسه ۷,۲۸۷,۶۴۵ ۱۱۸,۱۵۴
۸ ایران ۶,۰۳۷,۷۱۸ ۱۲۸,۱۶۷
۹ آرژانتین ۵,۳۰۵,۷۴۲ ۱۱۶,۲۳۲
۱۰ اسپانیا ۵,۰۴۷,۱۵۶ ۸۷,۶۷۳

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۵۵ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۹ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ ابتلا و ۱۲۸ هزار و ۱۶۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، آلمان، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، اوکراین و لهستان نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
اگر 35ملیون نفر دوز اول واکسن را نزده اند پس چرا وزارت بهداشت اعلام کرده 55ملیون نفر دوز اول و 42ملیون نفر دوز دوم را زده که جمعآ میشود 97 ملیون نفر؟ در حالیکه کل جمعیت کشور 84ملیون نفر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار