کد خبر: 1068858
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که افراد مبتلا به برخی اختلالات خواب، عوارض شدیدتری از کووید ۱۹ دارند، از جمله میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر آن‌ها ۳۱ درصد بیشتر است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ساینس دیلی، تیم تحقیقاتی از کلینیک کلیولند آمریکا، داده‌های مربوط به ۵۴۰۰ بیمار را تجزیه و تحلیل کردند. این یافته‌ها نشان داد در حالی که بیماران مبتلا به اختلال تنفسی در خواب و هیپوکسی مرتبط با خواب با افزایش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ مواجه نیستند، اما پیش‌آگهی بالینی وخیمی از این بیماری دارند.

دکتر «رینا مه را»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «از آنجایی که پاندمی کووید ۱۹ ادامه دارد و این بیماری از فردی به فرد دیگر بسیار متغیر است، بهبود توانایی ما برای پیش‌بینی اینکه چه کسی به بیماری شدیدتری مبتلا می‌شود بسیار مهم است تا بتوانیم منابع را به درستی تخصیص دهیم.»

وی در ادامه افزود: «این مطالعه درک ما را از ارتباط بین اختلالات خواب و خطر پیامد‌های نامطلوب کووید ۱۹ بهبود بخشید. ما گمان می‌کنیم نشانگر‌های زیستی التهاب ممکن است عامل این رابطه باشند.»

محققان داده‌های حدود ۵۴۰۰ نفر دارای سابقه مطالعه خواب که به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند را بررسی کردند. یافته‌های مطالعه خواب و مثبت بودن کووید ۱۹ همراه با شدت بیماری ارزیابی شد. این تیم همچنین بیماری‌های مشترکی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان و سیگار کشیدن را در نظر گرفتند.

این یافته‌ها زمینه را برای مطالعات بیشتر فراهم می‌کند تا مشخص شود آیا درمان‌های مؤثر اولیه مانند PAP (فشار مثبت مجاری هوایی) یا تجویز اکسیژن می‌تواند پیامد‌های کووید ۱۹ را بهبود بخشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار