کد خبر: 1068829
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
حمیدرضا جلالی

در میان گیمر‌های کشورمان، جمعیت زیادی هستند که بازی call of duty را بازی می‌کنند و به آن علاقه زیادی دارند، اما متأسفانه در سری جدید این بازی به نام Vanguard، کتاب مقدس قرآن کریم، مورد بی‌احترامی قرار گرفته است. با کمال تأسف در یکی از لوکیشن‌های بازی، صفحاتی از این کلام الهی و نورانی روی زمین قرار داده شده و کاربران زیادی به این کار واکنش نشان دادند و به استودیو اکتیویژن، سازنده این بازی معترض شدند.
برخی منابع داخلی بعد از عذرخواهی این بازی را اصلاح کرده‌اند، اما باید دانست که پروسه تولید بازی‌های ویدئویی به گونه‌ای است که برای ساخت مدل هر آبجکت یک لیست وجود دارد و تمام اشیای هر لوکیشن با نظر سوپروایزر ساخته و تأیید می‌شوند، یعنی استودیو اکتیویژن از ابتدا با آگاهی کامل این کار را انجام داده است!
این بازی در ایران به صورت فیزیکی منتشر و به صورت دیجیتالی هم عرضه می‌شود. بدیهی است نسبت به عرضه دیجیتالی بازی‌ها در کشور خصوصاً در کنسول‌ها نمی‌توان به دلیل نداشتن نماینده قانونی، نظارت داشت و قانونی اعمال کرد.
اگر این شرکت‌ها و نظایرشان در کشورمان دارای نماینده قانونی باشند، مسلماً شاهد این مسائل نخواهیم بود، بنابراین خلأ ساز‌وکار قانونی در این خصوص کاملاً مشهود است.
روی دیگر سخنم با دولت آقای رئیسی است، انتظار می‌رود با درایت و تدبیر، با طراحی لوایح مؤثر در مجلس، این لوایح در این باره منشأ تأثیر و تغییر باشند. بازی‌های ویدئویی بخش بزرگی از محتوای فضای مجازی در ایران و جهان را تشکیل می‌دهند و نباید آن‌ها را بازی و سرگرمی صرف فرض کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار