کد خبر: 1068827
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
در نشست نقد کتاب «پرتوی از روی دوست» مطرح شد

مرضیه نفری در نشست نقد کتاب «پرتوی از روی دوست» با بیان اینکه فقر منابع در مورد حضرت معصومه (س) برای نسل جوان محسوس است، گفت: کتاب «پرتوی از روی دوست» در معرفی بیشتر ایشان مهم است.
با همکاری کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست نقد کتاب «پرتوی از روی دوست» با حضور نویسنده اثر محمدی‌کرمانشاهی و منتقدان مرضیه نفری و خانم شیرازی به صورت مجازی برگزار شد. در ابتدای این نشست، محمدی‌کرمانشاهی ضمن معرفی این اثر گفت: غالب مردم کرامت‌پذیر هستند و بسیاری کرامات و عنایات ائمه معصومین (ع) را در زندگی خود لمس کرده یا دیده‌اند، اما برای بخشی از مردم که ممکن است این کرامات را به دیده تردید نگاه کنند، وجود این اثر که مأخذ اصلی آن علما و بزرگانند و همه آن‌ها نیز به صورت مستند ارائه شده، حائز اهمیت خواهد بود.
مرضیه نفری، نویسنده و مسئول کتابخانه امام صادق (ع) فرهنگیان قم در این برنامه گفت: فقر منابع در مورد حضرت معصومه (س) برای نسل جوان محسوس است و این کتاب و مانند آن در معرفی بیشتر حضرت مهم است.
وی افزود: خاطرات گفته شده در کتاب با وجود ارزشمند بودن، بسیار کوتاه و گذرا بیان شده‌اند، در حالی که توجه به جزئیات در این کتاب و داستان‌سرایی در کتاب‌هایی مثل این می‌تواند در ارتباط گرفتن با نسل جوان اهمیت زیادی داشته باشد.
نفری با توصیه به جوانان و استفاده از منابع روایی تصریح کرد: داستان‌نویسان جوان با بهره‌گیری از این منابع، روایت‌های داستانی و با تفصیل را برای نسل جوان داشته بیان کنند.
در ادامه شیرازی از اساتید جامعه‌الزهرا با اشاره به زیارتنامه حضرت معصومه (س)، آن حضرت را وسیله هدایت و شفاعت دانست و گفت: بخش عمده‌ای از هدایت و شفاعت امام رضا (ع) به وسیله حضرت معصومه (س) اتفاق می‌افتد و ایشان وسیله‌ای برای شفاعت ما به سوی خدا هستند. این استاد جامعه الزهرا با اشاره به اینکه نویسندگان باید به نقش الگو بودن حضرت معصومه (س) تأکید بیشتری کنند، گفت: دختران و زنان امروز به شدت نیازمند الگوی رفتاری مناسب هستند و این الگوسازی باید از حضرت معصومه (س) در تمام نوشته‌ها ایجاد شود. شیرازی در نقد این کتاب گفت: سنگین بودن مقدمه کتاب برای مخاطب عامه و نسل جوان، نپرداختن به ابعاد مختلف حضرت معصومه (س)، نداشتن نظم در بیان کرامات، اختلاط کرامات و عنایات، نداشتن نکات تبیینی و معرفی پیرامون هر کرامت و استفاده نشدن از زبان هنر و شعر برای تأثیرگذاری بیشتر از معایب این اثر محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار