کد خبر: 1068752
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
در این مطلب وب گردی به برخی از رایج‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث خاموش شدن ماشین شود پرداخته ایم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: می‌توان گفت یکی از ترسناک‌ترین اتفافاتی که هنگام رانندگی تواند رخ دهد خاموش شدن خودرو است که این موضوع نه تنها ترسناک، بلکه خطرناک نیز است. متأسفانه دلایل بی شماری می‌تواند باعث خاموش شدن ماشین شود، اما در این لحظه به هیچ عنوان استرس یا وحشت نداشته باشید.

ابتدا باید ماشین خود را به مکانی امن برسانید و تا زمانی که مطمئن نشدید که ایمن است، از رانندگی با آن خودداری کنید.

بنزین تمام شده است

تمام شدن بنزین یکی از رایج‌ترین دلایلی است که باعث خاموش شدن خودرو می‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد این یک دلیل اساسی و بی اهمیت است که ماشین خاموش شده است، اما بیشتر اوقات اتفاق می‌افتد. اگر بنزین در خودرو وجود داشت، اما هنوز خودرو استارت نمی‌خورد، باید سیستم بنزین را توسط یک متخصص بررسی کنید.

ممکن است تعجب کنید که چرا ماشین با وجود نداشتن بنزین روشن است، که به این دلیل است که ممکن است مقدار کمی سوخت در سیستم سوخت وجود داشته باشد که برای روشن کردن ماشین کافی باشد.

دینام آسیب دیده یا معیوب است

دینام یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در هر خودرو وجود دارد. یک دینام مسئولیت تأمین برق در وسیله نقلیه را دارد. اگر ماشین به طور ناگهانی متوقف می‌شود، ممکن است که ژنراتور خراب شده باشد. یک دینام خراب، برق را در قطعات خودرو حیاتی کاهش می‌دهد و شما متوجه می‌شوید که چراغ‌ها در حال کم نور شدن یا خاموش شدن هستند و موتور بطور ناگهانی خاموش می‌شود.

در زیر مراحلی وجود دارد که در صورت خاموش شدن ماشین، در حین رانندگی باید رعایت کنید:

در قدم اول نترسید و آرامش خود را حفظ کنید و چراغ‌های اضطراری خود را روشن کنید. بلافاصله یا در وسط جاده توقف نکنید. تا جایی که می‌توانید به سمت کنار جاده حرکت کنید. سعی کنید ماشین خود را دوباره راه اندازی کنید. فقط دو تا سه بار امتحان کنید تا آسیب بیشتری به خودرو وارد نشود.

- به یاد داشته باشید، اگر ماشین روشن نمی‌شود و در یک خیابان یا بزرگراه اصلی هستید، از ماشین خود پیاده نشوید. اگر واقعاً باید از وسیله نقلیه خود پیاده شوید، باید سعی کنید از سمت سرنشین خارج شوید. هنگامی که بیرون از وسیله نقلیه خود منتظر هستید، همیشه از ماشین خود دور بمانید.

اگر ماشین شما شروع به کار کرد، فقط باید ماشین خود را از جاده خارج کنید یا به مکان امنی مانند پارکینگ یا جاده‌ای با ترافیک کمتر نزدیک کنید. هنگامی که در موقعیت نهایی قرار گرفتید، چه در یک پارکینگ و چه در جاده، باید برای کمک تماس بگیرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار