کد خبر: 1068640
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به لغو مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی رئیس‌جمهور
اعلام مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازی‌ها و لغو این دستور از سوی رئیس‌جمهور حمایت‌ها و انتقادات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. کاربران بسیاری در موافقت و مخالفت این اقدام نوشتند

سرویس جوان آنلاین: اعلام مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازی‌ها و لغو این دستور از سوی رئیس‌جمهور حمایت‌ها و انتقادات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. کاربران بسیاری در موافقت و مخالفت این اقدام نوشتند. برخی آن را حمایت از عموم مردم و کنترل قیمت‌ها در بی‌حساب و کتاب بودن شرایط بازار دانستند و برخی دیگر معتقدند این کار قیمت‌گذاری دستور محسوب شده و موجب خروج بازار از تنظیم و در نتیجه بی‌ثباتی در دراز مدت می‌شود. کاربرانی نیز با گلایه از وضعیت بازار خودرو این ناهماهنگی در دولت را نهایتاً موجب افزایش غیرقانونی قیمت دانستند. در ادامه تلاش شده است تا از گروه‌های مختلف نقطه نظرات مختلف جمع‌آوری شود.

محسن پورعرب:
اوایل تشکیل زندگی یک نیم نگاهی به خرید مسکن داشتم، اما نه جدی. جلوتر که اومدیم به کل از خرید خونه ناامید شدم. پس از شش سال حالا از خرید خودرو هم ناامید شدم. فقط امیدوارم در آینده بتونم بچه‌هام رو عروس و دوماد کنم و از زندگی کردن ناامید نشم!
سیدمحمد حسینی:
لغو افزایش قیمت خودرو خبری خوب در اوضاع اقتصادی فعلی. دغدغه مهم این روز‌های آقای رئیسی نظارت و کنترل بر قیمت کالا‌هاست، بر این اساس و با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد هرگونه افزایش قیمت ممنوع است.
اکبر رضاجانی:
وقتی با بازار بی‌حساب و کتاب مواجه هستیم نمی‌شود گفت که قیمت‌گذاری دستوری هم نداریم. بله اگر همه چیز روی حساب و کتاب بود قبول! در این فضا اگر قیمت‌ها ر‌ها شود واقعاً جز له شدن اقشار متوسط و ضعیف چه حاصلی دارد؟
فاطمه کارگری:
با دستور لغو افزایش قیمت خودرو عده‌ای هی توئیت می‌زنند که این کار سهامدار‌های خرد بورس را نابود می‌کند. خب به نظرشان باید چه کرد؟ برای سود چند هزار نفر بورسی باید میلیون‌ها نفر مردم بیچاره شوند؟
حسن حسن‌خانی:
جلوگیری از افزایش قیمت خودرو توسط رئیس‌جمهور تصمیم درستی بود. قبلاً هم عرض شده: رانت مدخل مناسبی برای سیاستگذاری در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نیست!
سید امیرسیاح:
خبر درست این بود: صمت تصمیم گرفت رانتی را که با قرعه نصیب عده بسیارکمی می‌شود حذف کند تا رانتجویان از بازارخودرو خارج شوند. این تصمیم کاملاً درست بود، ولی با اشتباه اطلاع‌رسانی افزایش قیمت خودرو تعبیر و باعث سوءتفاهم شد این تجربه نشان داد مدیریت افکارعمومی چقدر در سیاستگذاری مهم است.
قربانعلی صلواتیان:
اونی که اجازه داد قیمت خودرو بالا برود از دولت بود، اونی که دستور داد برگرده سرجاش رئیس دولت بود. اونی که گوش نکرد بالا موند قیمت بازار بود؛ شعبده بازی راه انداخته‌اید؟!
پیام الیاس کردی:
پنج سوال: ۱- با قیمت‌گذاری دستوری آیا خودرو ارزان‌تر به دست مشتری می‌رسد؟ ۲-کجای دنیا برای خرید خودرو لاتاری برگزار می‌کنند؟ ۳-از بین برندگان لاتاری خودرو چند نفر مصرف‌کننده واقعی هستند؟ ۴- اختلاف بین بازار (مصرف‌کننده) و تولید‌کننده در جیب چه کسانی می‌رود؟ ۵-جایگاه وزیر صمت چیست؟
کاربری با نام «محمد»:
قیمت‌گذاری دستوری بیشترین خدمت را به دلالان می‌کند و صنایع تولیدی را به مرز نابودی می‌کشد. #قیمت_خودرو #قیمت‌_گذاری_دستوری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار