کد خبر: 1068542
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان :
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود.
رحیمی

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در این استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود.

او افزود: این روستا‌ها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.محمدی اضافه کرد: برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستا‌ها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

او ادامه داد: ذخایر منابع آب زیرزمینی استان به شدت کاهش یافته و تداوم خشکسالی در استان می‌تواند روستا‌های و شهر‌های بسیاری را با تنش آبی مواجه کند.

محمدی با بیان اینکه تانکر‌های آبرسانی ماهانه در قالب ۲ هزار و ۲۸۴ سرویس به مناطق روستایی استان آب منتقل می‌کنند، تصریح کرد: حجم مخازن این تانکر‌ها از ۶ هزار تا ۲۰ هزار لیتر است.

او افزود: چند شهر استان نیز در فصل تابستان و با افزایش مصرف آب با تنش آبی روبرو شد که با حفر چاه‌های کمکی به صورت موقت این مشکلات برطرف شده است.

محمدی با اشاره به کمبود منابع زیرزمینی و ضرورت تامین آب از منابع سطحی، اضافه کرد: با تکمیل ۲ پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان ۸۷ روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر