کد خبر: 1068489
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

جانشین نیروی دریایی ارتش هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش، استفاده از تجهیزات بومی و انتقال تجربه به نسل جوان را اهداف رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: این اهداف در این رزمایش به طور کامل محقق شد.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی با اشاره به دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش گفت: برگزاری موفق این رزمایش حاصل هماهنگی و هم‌افزایی فوق‌العاده بین چهار نیروی زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه راهبردی رزمایش است.
وی ادامه داد: یگان‌های عمل‌کننده در این رزمایش در یک منطقه بسیار مهم از نظر ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک به وسعت بیش از یک‌میلیون کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰درجه) ارتش توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: توجه ویژه به منطقه شمال اقیانوس هند و افزایش عمق عملیات رزمایش تا دریای سرخ توسط یگان‌های شناور اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش و استفاده از تجهیزات بومی از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود.
دریادار کاویانی با اشاره به افزایش توان پهپادی در رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش گفت: پهپاد‌های بومی ارتش در یک فضای جنگ الکترونیکی واقعی توانستند علاوه بر افزایش عمق نفوذ تمامی اهداف را با موفقیت منهدم کنند.
وی در خصوص دستیابی به اهداف این رزمایش اضافه کرد: یکی از اهداف این رزمایش هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش در یک عملیات مشترک بود که با موفقیت انجام شد. هدف دیگر این رزمایش استفاده از تجهیزات بومی بود که به دست متخصصان داخلی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش انتقال تجربه به نسل جوان را از دیگر اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: برگزاری رزمایش فرصت مناسبی برای ارزیابی آموزش‌ها و انتقال تجربه به تمامی کارکنان، فرماندهان و مجریان رزمایش است که همگی در مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی تربیت شده و آموزش دیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار