کد خبر: 1068347
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
فریدون حسن

خبر کوتاه است، اما بسیار تأمل‌برانگیز؛ مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدت‌ها بیکاری با یکی از تیم‌های باشگاهی مراکش به توافق رسید تا در ازای دریافت مبلغ ۴۸۰ هزار یورو در سال هدایت این تیم را برعهده بگیرد.
خب این رقم را بگذارید کنار میزان دریافتی مربی نجیب بلژیکی! وقتی پیش از هدایت ایران، سرمربی ساحل عاج بود و اتفاقاً موفقیتی هم به دست نیاورد تا با شکست این تیم آفریقایی را ترک کند. قرارداد ویلموتس با ساحل عاج سالانه ۷۲۰ هزار یورو بود. حال سؤال اینجاست، چطور و چگونه یک سرمربی شکست خورده و بیکار وقتی سر از ایران درمی‌آورد مبلغ قراردادش ناگهان بیش از سه برابر افزایش پیدا می‌کند و به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو در سال می‌رسد؟!
حرف از قراردادی است که مهدی تاج آن را یک قرارداد خوب و عالی عنوان می‌کرد و مسعود سلطانی‌فر وزیر وقت ورزش هم پشتیبانش بود. قراردادی که فقط شش ماه طول کشید تا حالا با میزان خسارت آن و ادعایی که این آقای جنتلمن دارد تا ۶ میلیون یورو هم افزایش پیدا کند، پولی که باید از بیت‌المال خرج شود تا جناب ویلموتس راضی شود.
ویلموتس که در بهترین حالت بعد از شکست در ساحل عاج همین ۴۸۰ هزار یورو می‌ارزید با ایران چنین قراردادی بست و بند معروف «مبلغ مشخص» را هم به آن اضافه کرد تا حالا که قرارداد جدیدش فاش شده بیشتر و بهتر به فساد حاکم بر فوتبال کشورمان پی ببریم. راستی امروز مهدی تاج و مسعود سلطانی‌فر مسببان اصلی عقد این قرارداد کجا هستند و چه می‌کنند. اصلاً نمایندگانی که با شور و حرارت و سروصدای زیاد از حق مردم ایران و تضییع بیت‌المال در جریان ویلموتس‌گیت سخن می‌گفتند امروز کجا هستند.
تب بالا خیلی زود عرق می‌کند، در خصوص ویلموتس‌گیت هم همین‌طور بود، همه چیز فراموش شد، حتی عرق ریختن‌های مهدی تاج وقتی در مجلس پاسخی نداشت برای قرارداد خوبی که بسته بود بدهد هم فراموش شد و حالا حتماً کناری نشسته و به تمام این ماجرا می‌خندد، حتی به این چند سطر هم پوزخند می‌زند. سلطانی‌فر هم همین‌طور، خیالشان راحت است که اتفاقی نمی‌افتد. کشور هم اینقدر درگیر گرانی، تورم و مشکلات ریز و درشت است که این یکی میان تملام آن‌ها گم می‌شود، اما ....
اما قرارداد ویلموتس با باشگاه مراکشی و فاش شدن مبلغ آن پرده از خیلی مسائل برداشت. خوب که نگاه کنید متوجه خواهید شد که چگونه ردپای دلال‌ها و حتی برخی از همین متهمان خیال راحت امروز در بیت‌المال‌خواری دیده می‌شود. اینکه چرا امروز همه از نهاد‌های قضایی و بازرسی دست روی دست گذاشته‌اند تا نتیجه نهایی اعلام شود، نتیجه‌ای که از همین حالا معلوم است به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.
البته طبیعی است که اینگونه باشد، خیال همه راحت است، حتی آن نماینده‌ای که با فریاد به دنبال متهمان می‌دوید. نه جیب او در خطر است و نه جیب متهمان، بیت‌المال در دسترس است و قدرت برداشت مفت هم از آن بالاست. این وسط حتماً هم چیزی عاید برخی خواهد شد، پس بیهوده نیست اگر بگوییم فوتبال ایران بهشتی است برای بیکاران فوتبال جهان، چه بازیکن و چه مربی حالا خوب یاد گرفته‌اند که بیایند و قرارداد ببندند و هرچه دل‌شان خواست در آن بگنجانند، بروند و پول‌شان را بگیرند.
ویلموتس این مربی بلژیکی که تاج به او لقب نجیب داده بود، راهی را به بیکاران فوتبال جهان نشان داد که تا مدت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، تا وقتی که امثال مهدی تاج و سلطانی‌فر هم آزادانه می‌چرخند و پاسخگوی خیانت‌های خود نیستند، این راه باز است و امثال ویلموتس‌ها می‌آیند و پول مردم ایران را بالا می‌کشند و می‌روند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار