کد خبر: 1068336
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

برجام اولویت اول کشورمان نیست و دیگر همه ظرفیت‌های خود را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم.
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در واکنش به ادعای برخی از جمهوریخواهان کنگره امریکا مبنی بر اینکه اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده، کنترل کنگره را در دست گیرند، به توافق احتمالی دولت امریکا با ایران پایبند نخواهند بود، اظهار داشت: یکی از منش‌های غلط امریکایی‌ها، عدم پایبندی به تعهداتشان است و در برجام هم دیدیم که مقامات این کشور به تعهدات برجامی امریکا پایبند نبودند.
وی بیان کرد: امریکایی‌ها با این رفتار‌های خود باعث شده‌اند که دیوار بی‌اعتمادی به آنان روز به روز بلندتر شود. بر همین مبنا باید از طرف غربی به ویژه امریکا در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود. شرط ما برای بازگشت امریکا به برجام این است که آنان تضامین لازم را دهند و به تعهدات خود پایبند باشند. همانطور که ما برجام را پذیرفتیم و به تعهدات خود عمل کردیم، امریکایی‌ها هم باید اینگونه باشند، باید به تعهدات خود عمل کنند و تضمین دهند که دیگر تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارند.
مالکی ادامه داد: مذاکرات باید برای ما نتیجه عملی و ملموس داشته باشد. ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه مذاکره را برای نتیجه می‌خواهیم و بار‌ها این مسئله از سوی مقامات ایران به طرف غربی گفته شده است.
مالکی با بیان اینکه ما به برجام به عنوان یک پروژه مهم نگاه می‌کنیم، اما برجام اولویت اول کشورمان نیست، گفت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران دیگر تمام دارایی‌های خودش را مانند دوران روحانی در سبد فرجام نخواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال مذاکرات فرسایشی بودند، متذکر شد: در دولت روحانی همه ظرفیت‌های کشور معطل نتیجه مذاکرات بود، اما رویکرد دولت سیزدهم اینگونه نیست و اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار