کد خبر: 1068327
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تداوم وضعیت نابسامان بورس
با گذشت قریب به ۱۰۰ روز از دولت سیزدهم، بازار بورس همچنان با نوسانات شدیدی همراه است و سرمایه‌داران خرد بازار اذعان دارند توقعی که از دولت جدید داشته‌اند برآورده نشده است.

سرویس جوان آنلاین: با گذشت قریب به ۱۰۰ روز از دولت سیزدهم، بازار بورس همچنان با نوسانات شدیدی همراه است و سرمایه‌داران خرد بازار اذعان دارند توقعی که از دولت جدید داشته‌اند برآورده نشده است. مجلس شورای اسلامی نیز به مسئله ورود کرده و در جلسه علنی روز سه‌شنبه به پرسش از وزیر اقتصاد پرداخته است. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز معتقدند خاندوزی، وزیر اقتصاد به رغم شعار‌هایی که برای اصلاح بورس داشت کاری نکرده است. از سوی دیگر نیز برخی مدافعان وزیر اذعان دارند وزیر در حال اصلاحات ساختاری و کلان است و نباید با فشار‌های اجتماعی و سیاسی مانع این اصلاحات شد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران موافق و مخالف مرور شده است.

 میثم ظهوریان:
طیفی از نمایندگان برای بهبود شاخص بورس حاضر به ضربه زدن به سایر شاخص‌های اقتصادی مثل تورم و رشد اقتصادی و قدرت خرید هستند. فقط سؤال این است که آیا منافع عموم مردم با این‌ها همراستاست. چند درصد از بورس از سرمایه‌های خرد مردمی شکل گرفته است؟
مسعود معینی‌پور:
صد روز ازکار دولت گذشت؛ مردمی بودن آن امیدزاست، اما جای ایده شفاف برای حل بحران و گفتمان ایجابی که نهاد‌ها و ساختار‌ها را اصلاح کند خالی است. اقتصاد همچنان نابسامان، قیمت‌ها در صعود، بورس در سقوط؛ فرهنگ و سیاست داخلی تعطیل، سیاست خارجی بلاتکلیف و شایسته‌سالاری ضعیف. چشم به راه خبر‌های خوبیم.
جلال خالقی:
گویا همه برنامه‌ها، ایده‌ها و ادعا‌های خاندوزی هم در حد طرح سه روز قاضی‌زاده هاشمی برای بهبود بورس بودند، با تشکر!
صدیف بدری:
به‌رغم وعده‌های داده شده توسط دولت و انتظارات ایجاد شده در خصوص احیای بورس و صیانت از سرمایه‌های مردم، اقدام مؤثری در این راستا صورت نگرفته است. دولت با تشریح برنامه‌های خود برای بورس، به سیاست سکوت خود در قبال بازار سرمایه پایان دهد.
حسین خزلی:
از اینکه بورس اینقدر مهم شده که مجلس جلسه علنی دو ساعته برای درخواست توضیح از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار می‌کند، خوشحالم. امیدوارم این نظارت و حساسیت مجلس که منشعب از دغدغه ۵۰میلیون سهامدار است، مفید فایده باشد.
محمد امین رعایا:
نه وضع مطلوب اقتصاد ارتباط مستقیمی با شاخص بورس دارد، نه اصلاح خود بورس به معنی سبز شدن بازار است! هجمه‌ها علیه وزیر اقتصاد طبیعی نیست. توصیه و البته اخطارم به بعضی این است: علیه وزیری که به جای کار‌های نمایشی، بی‌سر و صدا درگیر اصلاحات کلان در لایه حکمرانی شده، سیاسی کاری نکنند!
حسن صادقی‌نژاد:
خاندوزی در همین مدت اندک گام‌های مؤثری برای اصلاح مالیات برداشت، روند ترخیص از گمرک را افزایش داد و با فعال کردن مکانیسم بورس کالا توانست قیمت سیمان را کاهش دهد؛ حالا عده‌ای به او فحش می‌دهند، چون در قمارخانه بورس باخته‌اند...
مهدی قاسمی:
بورس‌بازان مردم عادی و ضرر دیده را جلو انداخته‌اند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. از سوی دیگر مسئولانی هم هستند که فکر می‌کنند بورس هر روز باید سبز باشد تا وضع مردم بهبود یابد. نگذاریم کسانی که پیگیر اصلاحات کلان در لایه حکمرانی هستند، همچون شیخ فضل‌الله سرشان بر دار رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار