کد خبر: 1068280
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
سلامت دستگاه تنفس می‌تواند تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گیرد و کاهش کیفیت هوا در ماه‌های سرد سال، قطعا یکی از عوامل تهدیدکننده برای سلامت ریه هاست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عفونت ریه می‌تواند آسیب جدی به سلامت فرد وارد کند. یکی از شایع‌ترین انواع عفونت ریه که از طریق ویروس، باکتری و گاهی اوقات قارچ ایجاد می‌شود، ذات الریه است که ممکن است از یک بیماری خفیف به فاکتور تهدید کننده زندگی بیمار تبدیل شود.

به همین دلیل آگاهی از علائم و نشانه‌های عفونت ریه و تشخیص راه‌های درمان فوری آن بسیار مهم است.

سرفه مداوم همراه با مخاط غلیظ می‌تواند نشانه عفونت ریه باشد

فرد مبتلا به عفونت ریه ممکن است به طور مداوم سرفه کند تا مخاط تولید شده ناشی از التهاب مجرای هوایی و ریه خارج شود. بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت یا ذات‌الریه ممکن است باعث سرفه‌هایی شوند که با مخاط غلیظ همراه است. گاهی اوقات ممکن است در مخاط خون مشاهده شود. این نوع سرفه ممکن است برای چندین هفته ادامه یابد.

تنگی نفس و درد شدید قفسه سینه

تنگی نفس به این معناست که نفس کشیدن برای فرد مشکل می‌شود. علاوه بر عفونت ریه، تنگی نفس می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر از جمله حمله قلبی باشد و به همین دلیل تشخیص به موقع آن اهمیت بیشتری دارد. عفونت ریه ممکن است باعث تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه شود.

خس خس کردن سینه

هنگام ابتلا به عفونت ریه ممکن است مجرای هوایی به دلیل التهاب تنگ شود. این شرایط می‌تواند منجر به خس خس سینه شود.

عفونت ریه ممکن است با تب، لرز و خستگی همراه باشد

هر نوع عفونت می‌تواند باعث التهاب جدی در بدن شود که منجر به مشکلات سلامتی شدید می‌شود. در مورد عفونت ریه نیز به همین شکل است. گفته می‌شود عفونت ریه ممکن است با تب، لرز و خستگی همراه باشد که نشان می‌دهد بدن در تلاش برای مقابله با عفونت است.

درمان عفونت ریه

ممکن است پزشک برای درمان عفونت باکتریایی ریه، آنتی بیوتیک تجویز کند. علاوه بر این، عفونت‌های ریوی ناشی از قارچ را می‌توان با کمک دارو‌های ضد قارچ درمان کرد. با این حال، ممکن است این دارو‌ها به عفونت ناشی از ویروس کمک نکند و باید منتظر ماند تا بدن به تنهایی (و با کمک گرفتن از راه‌های تقویتی مانند تغذیه مناسب) با عفونت مبارزه کند.

درمان‌های خانگی عفونت ریه

در حالیکه اکثر عفونت‌های ریه را می‌توان با دارو‌های تجویز شده درمان کرد، برخی از دارو‌های خانگی می‌توانند به تسریع بهبودی و کاهش علائم کمک کنند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقدار زیادی مایعات بنوشید.

- به اندازه کافی استراحت کنید.

- رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

- از دستگاه‌های مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

- نوشیدنی‌های گرم بنوشید.

- از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید.

- هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید تا مخاط در قفسه سینه ته نشین نشود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار