کد خبر: 1068273
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده تهران از رفتار نمایندگان حین قرائت نامه رئیس جمهور جهت معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده بارها تذکر داده ام که عقلانیت انقلابی و اخلاق مداری لازمه کار مجلس است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مالک شریعتی نیاسر در اخطاری با استناد به اصل ۴۹ قانون اساسی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس این اصل دولت موظف است ثروت ناشی از ربا، قمار و موارد این چنینی را از طریق رد مال به صاحب آن برگرداند و در صورت معلوم نبودن صاحب آن به بیت المال برسد، اما در طرح اصلاح کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی به بازگرداندن مال به صاحب آن اشاره نشده بود که در بررسی جزییات باید به آن توجه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی از دیگر مواردی است که باید دنبال شود. از ریاست سازمان صدا وسیما که فردی فاضل و خلاق می باشد که انگیزه تحول را دارد انتظار می رود به برخی تبلیغات صدا وسیما و پخش مسابقات که در رد و بدل پول ها شائبه قمار وجود دارد رسیدگی کرده و این موضوع را برطرف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه علنی روز گذشته مجلس زمانی که نامه رئیس جمهور در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت می شد عده ای از همکاران که ۱۰- ۱۵ نفر بودند دو - دو سردادند فارغ از محتوای این نامه این کار زمانی که نامه رئیس جمهور قرائت شد خارج از اخلاق بود. در مجلس هشتم زمانی که آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور وقت حاضر شدند و عده ای مانع صحبت های ایشان شدند مقام معظم رهبری تذکر شدیدی به مجلس دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در آن زمان تاکید کردند: این دو – دو یعنی چه؟ مجلس را جلوی مردم بی آبرو نکنید، همچنین به رئیس مجلس گفتم باید جلوی این اقلیت را می گرفتید. بساط دو – دو و هوچی گری باید جمع شود برای این مجلس حیف است. اجازه ندهید مجلس به محلی برای هوچیگری تبدیل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در جلسه دیروز این اتفاق تکرار شد و انتظار می رفت که به این افراد تذکر داده می شد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در رابطه با اخطاری که به اصل ۴۹ دادید در این طرح موردی که شما فرمودید رعایت شده و براساس قانون تهیه شده است. باز هم در جزییات امکان مطرح کردن پیشنهاد وجود دارد. در بحث تبلیغات صدا وسیما نیز هیات نظارت سه قوه در آنجا حضور داشته و بر مسائل این حوزه نظارت می کند. تا حالا چنین موضوعی طرح نشده و اگر باشد قطعا جلوی آن گرفته می شود.

قالیباف گفت: اما در بحث موضوع آخر نیز بنده بارها گفته ام که هم عقلانیت انقلابی و هم اخلاق مداری لازمه کار مجلس شورای اسلامی است. از نمایندگان نیز تقاضا دارم در زمان صحبت سایر نمایندگان و یا طرح موضوعات در دستور به این موضوع توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار