کد خبر: 1068229
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
سرپرست سازمان اموال تملیکی:

مجوزی برای فروش کالا‌های قاچاق در داخل کشور صادر نشده و یکی از دلایل دپوی کالا‌ها در انبار‌ها همین است که فقط مجوز صادرات دارند و خریداری هم برای صادرات ندارند.
به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، ابراهیم مولایی‌جم، سرپرست سازمان اموال تملیکی مشکلات این سازمان را در دو حوزه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برشمرد و افزود: مشکلات بودجه‌ای، تشکیلاتی، نیروی انسانی و نبود زیرساخت مناسب و انبار‌ها از جمله مشکلات درون‌سازمانی است که منجر به نگهداری نامناسب از اموال شدند.
وی در خصوص مشکلات برون‌سازمانی هم گفت: دستگاه‌های صادرکننده مجوز، سازمان اموال تملیکی را کارگزار دولت نمی‌دانند و به نوعی شخصی حقیقی می‌بینند که همین موضوع مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.
سرپرست سازمان اموال تملیکی با اعلام اینکه اگر همه دستگاه‌های مرتبط مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ نباشند یا وظیفه خود را درست انجام ندهند، اثرات آن در انبار‌های سازمان اموال تملیکی دیده می‌شود، افزود: مثلاً اگر ما نتوانیم برخی کالا‌ها را به عنوان کارگزار دولت ترخیص کنیم، در عمل اتفاقی رخ نخواهد داد و فقط کالا از انباری به انباری دیگر منتقل شده است، یعنی فقط اجناس را از انبار گمرک به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل کرده‌ایم. وی اضافه کرد: برای حل این مشکلات، راهکار‌هایی شناسایی و طی هفته جاری به وزیر اقتصاد پیشنهاد شده است که براساس آن خودروها، موتورسیکلت‌ها و کالا‌های رسوبی که اجازه فروش در داخل ندارند، تعیین تکلیف خواهند شد.
مولایی جم با بیان اینکه در نشست روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور با دادستان کل کشور و نایب رئیس مجلس، قرار شد کارگروهی متشکل از نمایندگان قوای سه قوه برای حل مشکلات سازمان اموال تملیکی تشکیل شود، گفت: این کارگروه هر سه هفته تشکیل می‌شود تا هم از اقدامات انجام شده گزارش شود و هم برای حل مشکلات باقی مانده گره‌گشایی کند.
سرپرست سازمان اموال تملیکی گفت: اکنون در ۳۰ استان، ۱۱هزار و ۸۶۹ ردیف کالایی داریم که از این تعداد ۴ هزار و ۴۳۰ ردیف پرونده مربوط به حوزه متروکه و همچنین ۵۶هزار و ۹۳ پرونده در خصوص قاچاق وجود دارد. وی در خصوص علت منهدم نکردن کالا‌های قاچاق توقیفی هم گفت:، چون برای این کالا‌ها به نوعی ارزی از کشور خارج شده است، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولید و حفظ منافع بیت‌المال مجوز داده است که این کالا‌ها به جای معدوم‌سازی به خارج از کشور استرداد یا صادرات شوند.
سرپرست سازمان اموال تملیکی در ادامه گفت: مجوزی برای فروش کالا‌های قاچاق در داخل کشور صادر نشده و یکی از دلایل دپوی کالا‌ها در انبار‌ها همین است که فقط مجوز صادرات دارند و خریداری هم برای صادرات ندارند.
وی در پایان گفت: هیچ کالای قاچاقی به شخص وارد‌کننده فروخته نمی‌شود و کالا‌هایی که از طریق مزایده به فروش می‌رسند، کالا‌هایی هستند که مجوز فروش در داخل را دارند و جزو گروه‌های کالای غیر قابل فروش در داخل نیستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار