کد خبر: 1068195
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی با بیان اینکه باید نقشه راه پنج ساله برای تئاتر استان تدوین شود، گفت: زیرا احیای مکتب تئاتر اصفهان ضروری است.

:

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان که در تالار هنر برگزار شد، اظهار داشت: زمینه تعامل و همکاری در راستای برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان با شهرداری به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی و نیز حوزه هنری ایجاد شده تا این جشنواره به خوبی در استان مدیریت و حمایت شود.

 به گفته وی، از ۳۵ اثر ارسالی به سی و سومین جشنواره تئاتر استان ۲۸ اثر پذیرفته شدند.

 حجت الاسلام معتمدی با اشاره به برنامه‌های جانبی سی و سومین جشنواره تئاتر اصفهان گفت: تهیه منشور عفاف و حجاب ویژه جشنواره از جمله برنامه‌های جانبی سی و سومین جشنواره تئاتر است زیرا کشور و انقلاب ما اسلامی است و باید ارزش‌های اسلامی در آن حفظ شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: سه اثر از شهرستان نجف آباد، سه اثر از فلاورجان، یک اثر از گلپایگان، یک اثر از خمینی شهر، دو اثر از کاشان، یک اثر از شاهین شهر، یک اثر از شهرضا، یک اثر از لنجان و مابقی از اصفهان به سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان راه یافتند.

 به گفته وی، در سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان هر نمایش و تئاتر به یک شهید هنرمند تقدیم می‌شود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: هدف از برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان مشارکت نهادهای دولتی اعم از دستگاه‌ها، نهادهای عمومی دولتی و نهادهای مردمی در راستای نشاط اجتماعی، شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در عرصه نمایش و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تئاتر است.

 وی گفت: تلاش می‌کنیم تا حوزه نمایش و تئاتر استان اصفهان نسبت به قبل رشد بیشتری داشته باشد و پویایی و نوآوری در این حوزه ایجاد شود.

 حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه نیازمند مرکز رشد، نوآوری، خلاقیت و فناوری در حوزه نمایش هستیم، بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های متعددی در راستای ایجاد مرکز رشد در حوزه نمایش به ویژه در عرصه تئاتر اصفهان وجود دارد و باید از ظرفیت‌های موجود در زمینه تقویت گروه‌های نمایشی استفاده شود.

 وی اضافه کرد: گروه‌های نمایشی و تئاتر از جنس مردم هستند و قصد دارند برای مردم علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، معضلات و آسیب‌ها اجتماعی را در قالب نمایش به صحنه بکشند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باید از ظرفیت گروه‌های نمایشی در ابعاد مختلف استفاده کنیم تا هویت سازی و بسترسازی مناسب در این راستا صورت بگیرد.

 حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت‌های گروه نمایش و تئاتر هنوز دچار مشکل هستیم و به اندازه نیاز این امکان برای هنرمندان فراهم نشده است.

 وی ادامه داد: برای رفع کمبودها و کاستی‌های گروه‌های نمایشی برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته است و جهت دهی، هدایت گری و راهبری در این حوزه در دستور کار است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بنا داریم با شهرداری به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بسته‌هایی برای گروه‌های هنری آماده کنیم تا حمایت‌ها، هدفمند و سازنده در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

 وی اظهار داشت: باید نقشه راه پنج ساله برای تئاتر استان تدوین شود چرا که احیای مکتب تئاتر اصفهان ضروری است.

 وی افزود: باید با کمک گروه‌های نمایشی، هیات اندیشه ورزی در حوزه نمایش راه اندازی شود و در خصوص برنامه ریزی برای پنج سال آینده طبقه بندی و برش سالانه همراه با مناسبت‌ها تدوین شود.

  تئاتر در اصفهان ریشه‌دار و عمیق است

 دد ادامه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: امیدواریم با فعالیت‌ها و همکاری‌های مختلف چرخه تئاتر بیش از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

 مجتبی شاهمرادی افزود: طی یکسال گذشته ۱۵ تئاتر تخصصی و ۱۵ تئاتر خیابانی و محیطی برنامه ریزی شد و اکنون ۲۰ تئاتر در دست بازبینی است که در صورت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال به اجرا در خواهند آمد.

 وی هدف از برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان را قطع نشدن چرخه تئاتر دانست و گفت: باید تئاتر بیش از گذشته در اصفهان زنده بماند که در این راستا باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تئاتر در اصفهان ریشه‌دار و عمیق است، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری تئاترها، در حوزه پژوهش و نمایش نامه نویسی در زمینه گروه‌های نمایشی و تئاتر ورود کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: تئاتر هنری پیوسته است و باید با هم افزایی، همکاری و هماهنگی این حوزه مهم را اعتلا بخشیم.

 شاهمرادی افزود: با شیوع کرونا بخشی از فعالیت‌ها به سمت تله تئاتر رفت به گونه‌ای که تاکنون سه تله تئاتر برگزار شده است.

 به گفته وی،تالار هنر مرجع اصلی تئاتر، کلاس‌های بازیگری متعدد و رویدادهای مختلف است به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 خاطر نشان می‌شود، سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان ۱۸ الی ۲۱آبان ماه در سالن ماه حوزه هنری و تالار هنر برگزار خواهد شد همچنین نکوداشت استاد مرحوم حاج حسن کریمی هسنیجه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر