کد خبر: 1068177
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
وزیر بهداشت، از طب ایرانی به عنوان یک هویت گمشده نام برد و بر احیای آن در کشور تاکید کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بهرام عین اللهی، صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی در سالن امام جواد وزارت بهداشت، گفت: طب ایرانی یک میراث گرانبهایی است که سال‌های سال فراموش شده بود و احیای طب ایرانی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که خیلی از کشور‌های همجوار ما برای خودشان هویت می‌سازند، افزود:، اما ایران کشوری است که هویت دارد و همین هویت می‌تواند باعث پیشرفت شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز ایران و ایرانی به عنوان یک افتخار در دنیا مطرح است. طب ایرانی هم می‌تواند نمایانگر همین هویت ایرانی باشد. امروزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی بایستی بیش از همه چیز به هویت خودمان توجه کنیم.

وزیر بهداشت افزود: حتماً در تاریخ پزشکی و ایجاد هویت کار شود، چون بدون هویت نمی‌توان رشد کرد. واحد‌های درسی طب ایرانی باید تدریس شود و امروزه به آن نیاز داریم. در حوزه طب ایرانی نباید سکولار فکر کنیم.

وی با عنوان این مطلب که رشد علمی با استاندارد‌ها و مستندات قوی می‌تواند از روش‌های غیر علمی در جامعه جلوگیری کند، گفت: وزارت بهداشت از رشد علمی طب ایرانی حمایت خواهد کرد.

وزیر بهداشت افزود: هدف اصلی تأمین نیرو‌های انسانی مجرب و آموزش دیده است. زیرا وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و با کسی هم تعارف ندارد. بنابراین، تقویت طب ایرانی همراه با رشد علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سبک زندگی غربی در کشور، گفت: با استفاده از طب ایرانی می‌توانیم به سلامت مردم کمک کنیم و حسن طب ایرانی این است که به پیشگیری بیشتر بها می‌دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به آسیب‌های پیک پنجم کرونا، افزود: این پیک آنقدر سنگین بود که باید از آن به عنوان یک موج نام برد.

عین اللهی از پیک پنجم به عنوان یک فاجعه ملی نام برد و گفت: ما روزانه ۵۰ هزار مبتلا و ۸ هزار بستری داشتیم که این وضعیت فاجعه ملی بود.

وی با اشاره به اهمیت روش‌های درمان کرونا، افزود: باید به دارو‌هایی که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا می‌شود، بها داد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
به نظر من. پول مردم وقت مردم ووقت طلایی درمان را از دست خواهد داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار