کد خبر: 1068139
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد؛
تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران در نوروز ۱۴۰۱ تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ استان خراسان رضوی که با حضور نماینده ولی‌فقیه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، بر لزوم آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای میزبانی از حضور حداکثری زائران تأکید و اظهار کرد: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا تقریباً دو سال است که زیارت حضرت رضا(ع) با محدودیت‌هایی مواجه بوده است و مردم عزیز و ولایتمدار ایران اسلامی دو عید نوروز از توفیق حضور در حرم مطهر حضرت رضا(ع) محروم بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به‌پیش بینی افول شیوع کرونا با واکسیناسیون عمومی و بهبود شرایط بهداشتی، دستگاه‌های اجرایی استان باید پیش‌بینی حضور گسترده زائران در مشهد مقدس را برای نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی بابیان اینکه آستان قدس برای میزبانی شایسته از زائران نیازمند همکاری تمام بخش‌های استان است، تصریح کرد: با توجه به گرانی سفر به عتبات عالیات، بسیاری برای زیارت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند؛ لذا باید آمادگی میزبانی حداکثری از زائران را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و رفع مسئله کمبود پارکینگ در حریم حرم مطهر رضوی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: توجه به مسائل امنیتی، تأمین اسکان مناسب برای زائران، فضا آرایی معنوی شهر، تسهیل حرکت زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و برگزاری جلسات توجیهی برای اصناف مختلف مرتبط با زائران، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و هتلداران، از دیگر موارد مهمی است که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی بر لزوم مدیریتی انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف برای میزبانی شایسته از زائران تأکید و خواستار مدیریت مقتدرانه و نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات در ایام نوروز شد و گفت: گران‌فروشی اجحاف است و آستان قدس نمی‌تواند نسبت به اجحاف نسبت به زائران حضرت رضا(ع) بی‌تفاوت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر ضرورت نظارت بر قیمت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها تأکید و عنوان کرد: فرمانداری، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید با حضوری فعال و مدیریتی قوی قیمت کالاها را کنترل کنند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد نیز در این جلسه بر لزوم توجه به ابعاد رسانه‌ای برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی، توجه به رعایت حجاب اسلامی در حریم حرم، حفظ امنیت، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات در ایام نوروز و خدمت‌رسانی شایسته به زائران تأکید کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی، سید عبدالله ارجاعی شهردار مشهد، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) و مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن و ارائه گزارش برنامه‌ها و تدابیر مجموعه‌ متبوع خود در ایام نوروز پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار