کد خبر: 1067997
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
نخست وزیر عراق در سخنرانی گفت کسانی که جنایت دیروز (بامداد امروز به وقت تهران) در منطقه سبز را مرتکب شدند به خوبی می‌شناسد و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه در واکنش به حمله تروریستی به اقامتگاه وی در بغداد گفت که عراق در حال عبور از چالشهای متعددی بوده که زاده امروز و نتیجه این حکومت نبوده است.

وی ادامه داد: «ما از لغزش عراق به سوی یک جنگ منطقه‌ای جلوگیری کرده و توانستیم کشور را به امنیت عبور دهیم. کسانی هستند که در تلاش هستند امنیت عراق را به هم بزنند و می‌خواهند این کشور را به کشور باندها تبدیل کنند اما ما می‌خواهیم کشور را بسازیم».

نخست وزیر عراق اضافه کرد: «با فساد مبارزه کردیم و پیگرد فاسدان را متوقف نخواهیم کرد و آنها از عدالت نخواهند گریخت».

وی گفت: «دستور تحقیق فوری درباره حوادث روز جمعه که درباره معترضان در برابر منطقه سبز روی داد را صادر کردیم و هر فرد متخلف را مورد بازخواست قرار خواهیم داد».

الکاظمی به حادثه بامداد امروز نیز اشاره کرد و گفت: «کسانی را که جنایت دیروز را مرتکب شدند به خوبی می‌شناسیم و آنها را تعقیب و رسوا خواهیم کرد».

دولت عراق بامداد یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محل سکونت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با یک پهپاد بمب‌گذاری‌ شده هدف سوء قصد قرار گرفته اما نخست وزیر آسیبی ندیده است.

الکاظمی نیز به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در توییتی ضمن تاکید برسلامتی خود همگان را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

تحولات پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و اعتراض گروهی از مردم این کشور به نتایج آن، به ویژه رخدادهای خونین جمعه گذشته در بغداد از جمله موضوعاتی است که موضوع حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور را مشکوک و قابل تامل بیشتری می‌نماید.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
خودت اولینش هستی!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار