کد خبر: 1067880
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: هفت هزار مترمربع از زمینهای ملی در محدوده ارتفاعات جنوبی این شهرستان واقع در شمال خراسان رضوی رفع تصرف شد.

مصطفی خاکپور افزود: عملیات آزادسازی، خلع ید و رفع تصرف در محدوده‌ای از ارتفاعات بینالود صورت گرفت که پیشتر توسط سودجویان تخریب و تصرف شده بود.

وی ادامه داد: بر این اساس اقدام مشترک نهادهای مسوول با دستور قضایی در زمینهای ملی واقع در "روستای مایان" انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود گفت: دیوارکشی، فنس‌کشی، ویلاسازی، تغییر و تبدیل کاربری این منطقه که در قالب هشت قطعه صورت گرفته بود با حکم مرجع قضایی بطور قانونی مورد قلع و قمع قرار گرفت.

وی تمام موارد غیرقانونی ساخت ویلا، استخر و راه‌بندان را از ساخت و سازهایی برشمرد که مشمول این حکم قضایی برای قلع و قمع و رفع تشرف شدند.

خاکپور افزود: زمینهای ملی در شهرستان طرقبه شاندیز به دلیل شرایط خاص گردشگری و ارزش اقتصادی زمین همواره مورد طمع سودجویان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با هوشیاری و همکاری ساکنان محلی، اطلاع‌رسانی از سوی همیاران طبیعت، شوراهای اسلامی و دهیاران هرگونه دخل و تصرف در زمینهای ملی در کوتاهترین زمان ممکن با اقدام یگان حفاظت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مورد پیشگیری و برخورد لازم قانونی قرار می‌گیرد.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود همچینن از همکاریهای دوستداران طبیعت در این زمینه تقدیر و بیان کرد: از آحاد مردم تقاضا داریم برای حفاظت و صیانت زمینهای ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ به اطلاع فرماندهی یگان حفاظت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی برسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار