کد خبر: 1067817
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
انتشار تصاویری از شکنجه زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها مثل قبل نمی‌توانند در خفا جنایت کنند

انتشار تصاویری از شکنجه زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها مثل قبل نمی‌توانند در خفا جنایت کنند. افشاگری درباره وضعیت این زندان‌ها در جریان پخش برنامه‌ای در شبکه الجزیره انجام شد؛ برنامه‌ای که در آن اظهارات صوتی برخی اسرای زندان جلبوع درباره انواع شکنجه‌ها پخش شد. همزمان، مشخص شده که یک گروه ناشناس دو نظامی اسرائیلی را ربوده‌اند. تل‌آویو در این مورد تاکنون چیزی نگفته بود، شاید از این رو که انتشار این خبر برای تل‌آویو بسیار پرهزینه است.

به گزارش «جوان»، این روز‌ها که گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند شاهد برگزاری اعتراضات گسترده در خصوص تغییرات آب و هوایی در حاشیه اجلاس آب و هوایی سازمان ملل است، در این اعتراضات، یک پرچم بیش از دیگر پرچم‌ها در میان جمعیت معترضان دیده می‌شود؛ «پرچم فلسطین». معترضان اروپایی با نشان دادن پرچم فلسطین تلاش داشتند نشان دهند که موضوع فلسطین حتی در اجلاس آب و هوایی نیز برای‌شان مهم و نمادی از اعتراض علیه وضعیت موجود است. همزمان با حمل پرچم فلسطین در گلاسکو، شبکه الجزیره نیز گزارشی با عنوان «ما خفی اعظم» (آنچه پنهان مانده بزرگ‌تر است) منتشر کرد. در این گزارش که اواخر روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه پخش شد، اظهارات برخی اسرا منتشر شده است. یکی از اسرا که از شکنجه شش اسیر فرار کرده در سپتامبر مطلع بوده، در این برنامه می‌گوید که شعار زندانبانان صهیونیست این بود؛ بشکنید استخوا‌های‌شان را... قانونی وجود ندارد. اسیر دیگری به نام «نزار شحاده» که پیش‌تر در زندان «النقب» زندانی بوده، می‌گوید زندانبانان صهیونیست سگ‌ها را به روی بدن اسرا می‌انداختند و این سگ‌ها از یک اسیر به اسیر دیگر می‌پریدند و اسرا از شدت شکنجه هر لحظه فکر می‌کردند که جان خود را از دست خواهند داد. در ادامه این برنامه، اسامی و تصاویر افسرانی که در شکنجه اسرا در زندان النقب در سال ۲۰۱۹ شرکت داشته‌اند، منتشر شده است.
البته گزارش خبرساز الجزیره فقط به موضوع اسرای فلسطینی نمی‌پردازد. در این گزارش پنهان‌سازی ربایش دو نظامی اسرائیلی نیز لو رفته است. در این برنامه گفته شده یک جنبش ناشناس به نام «الحریه» دو افسر صهیونیست را حین انجام مأموریتی محرمانه در خارج از فلسطین اشغالی ربوده است. در ادامه این برنامه، مدارک شناسایی و عکس یکی از ربوده‌شدگان قبل از ربایش نشان داده می‌شود، بدون اینکه به محل فعلی نگهداری آن‌ها اشاره شود. جنبش الحریه خواستار آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شده، هرچند تل‌آویو تاکنون هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است. مقامات تل‌آویو نسبت به انتشار آمار تلفات و شکست‌های نظامی خود بسیار حساس هستند و در موارد متعددی نیز این آمار سانسور می‌شود و حال به نظر می‌رسد عدم اعلام خبر ربایش دو نظامی صهیونیستی از جمله مواردی بوده که تل‌آویو تلاش داشته آن را سانسور کند.
دست باز مقاومت فلسطینی برای مبادله
بر اساس آمارها، بیش از ۴هزار فلسطینی در ۲۳ زندان در بازداشت به سر می‌برند، ده‌ها تن از این زندانی‌ها بیش از ۲۰ سال در این زندان‌ها هستند و ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۲۰ بازداشتی اداری در میان آن‌ها هستند. طی چند ماه گذشته اعتصاب غذای برخی از این زندانیان برای صهیونیست‌ها چالش‌برانگیز شده است. روز جمعه هم منابع فلسطینی از تداوم اعتصاب غذای شش اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت موقت خبر دادند و اعتصاب یکی از اسرا به نام «کاید الفسفوس» وارد ۱۱۵ روز متوالی شده است. همچنین اعتصاب غذای «مقداد القواسمی» نیز وارد ۱۰۸ روز شده است. «جواد بولس» وکیل مقداد به وخامت حال این اسیر اشاره کرد و به نقل از مادر او گفت که مقداد توان حرکتی خود را از دست داده است و از درد شدید رنج می‌برد. با داغ شدن موضوع اسرا در فلسطین، جنبش حماس با اشاره به عملیات تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی در ۱۰ سال پیش که به «معامله شالیت» معروف است، آمادگی برای تکرار معامله «وفاء الاحرار» (وفاداری به آزادگان) را اعلام کرد. در عملیات «وفاء الاحرار» در سال ۲۰۱۱، تعداد هزار و ۲۷ اسیر فلسطینی در مقابل گلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی آزاد شدند و حال به نظر می‌رسد دست فلسطینی‌ها برای مبادله اسرا با صهیونیست‌ها باز باشد.
موضوع اسرای فلسطینی در محافل سیاسی غربی نیز خبرساز شده و هیئت اتحادیه اروپا در فلسطین نسبت به وضعیت جسمانی دو اسیر فلسطینی که در مخالفت با بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی کرد. جنایات صهیونیست‌ها در روز جمعه همچنین با شهادت یک کودک فلسطینی ادامه یافت و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد کودک ۱۳ ساله فلسطینی در شرق نابلس از ناحیه شکم هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفت. شهادت این کودک فلسطینی، واکنش‌های شدید مقامات، گروه‌ها و مردم فلسطین را به دنبال داشت و محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مقابله جامعه جهانی با تروریسم سازمان‌یافته اسرائیل در حق فلسطینی‌ها شد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن کودکان نشانه‌ای از تروریسم رژیم اشغالگرو و سربازان آن است. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن اشتراک‌گذاری تصاویر این کودک فلسطینی، جنایات وحشیانه اشغالگران در حق فلسطینی‌ها و به خصوص کودکان را محکوم کردند. پس از انتشار خبر شهادت کودک فلسطینی یک نقطه ایست و بازرسی اسرائیل در نزدیکی رام‌الله هدف تیراندازی قرار گرفت و فلسطینی‌ها نشان دادند در مقابل جنایات نظامیان صهیونیستی دست بسته نخواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار